Jump to content
Forum Sköldpaddor

Testudo Hermanni


Duransson
 Share

Recommended Posts

Vilken underart?

Jag tror jag vet men är ej helt säker.

post-9016-0-87521900-1419173185_thumb.jp

post-9016-0-47469400-1419173201_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen.

misstänkte att han var en grek. men ville kolla med er experter.

detta är min andra sköldpadda som kom till mig i söndags. min ryss avled tyvärr i våras och lådan har stått tom tills nu.

denna lilla kille mer eller mindre dumpades på mitt jobb så han fick flytta hem till mig. jag vet inte så mkt om honom än den lilla info som fanns på det handskrivna pappret han hade med sig.

Han skall vara svenskfödd, i sthlm. 1995. sedan såld till Solna Zoologiska och samma år köpt av tidigare ägaren som haft honom sedan dess. han saknar cites papper och är inte id-märk så att få ett citys tillstånd på denna kille är nog ganska så omöjligt,

han har aldrig bott i låda eller terrarium utan har fått ströva fritt i hemmet. han har dock inte fått så felställda bakben som många andra paddor som levt så.

tack och lov.

han verkar ha fått en bra kost för skalet är helt ok och kalk verkar han ha fått.

nu har han iaf fått hamna i ett hem som längtat efter sköldpadda sedan den tidigare avled.

samt ett hem som kan ge honom rätt levnadsförhållanden.

jag har dock ingen stor erfarenhet av sköldpaddor så kommer nog ställa endel frågor här inne :)

nu ska vi bara försöka hitta en hona till min nya vän :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...