Jump to content
Forum Sköldpaddor

Är Reptil Lagret Och Flodströms Seriösa Företag?


Akuma
 Share

Recommended Posts

Tänkte beställa saker från dessa sidor då jag märkt vissa... saker som gör att jag blir tveksam över om verksamheten är seriös.

Jag kanske är en smula paranoid men häng med här:

* Reptil Lagret saknar adress, telefonnummer eller något fysikt bevis på att affären existerar.

Att det inte går att kontakta dom på något annat sätt än e-mail gör att jag är tveksam över om verksamheten är seriös

Dom är inte registerarde på Eniro, Hitta.se eller Gula sidorna trots att butiken funnits till i flera år.

Sidan uppdateras sällan (aldrig?) vilken även gör mig nojjig.

* Flodströms Akvarieshoppen är listad hos Eniro men saknar adress.

Dom har ett mobilnummer listad på deras kontaktsida. Ringde den 20 gånger idag under kontorstid men kommer inte fram alls.

Gjorde en sökning på hitta.se på det mobilnummret och det är inte på något sätt associerat med Akvarieshoppen.

Jag kanske är lite paranoid men när jag ser dessa saker så lyser varningslampor upp i mitt huvud vilket gör mig tveksam att beställa därifrån överhuvudtaget.

Har någon beställt från dessa affärer och är de pålitliga? Leveranstider? Kundtjänst? Svarstider? Bra service?

Hör gärna av er.

P.g.a att de enda få reptilaffärerna som finns i Stockholm är fullständigt inkompetenta (Iguana Zoo *host!*) så har alla tvingats stänga ner vilket leder till att det inte finns en enda fysisk reptilbutik i hela Stockholm.

Tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ringt Flodströms idag hela dagen på det nummret som står på deras kontakt-sida.

Det är ingen somsvarar - man får inte ens en rignsignal. Det är som om nummret inte ens existerar.

Det gör mig seriöst nojjig

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske är lite paranoid men när jag ser dessa saker så lyser varningslampor upp i mitt huvud vilket gör mig tveksam att beställa därifrån överhuvudtaget.

P.g.a att de enda få reptilaffärerna som finns i Stockholm är fullständigt inkompetenta (Iguana Zoo *host!*) så har alla tvingats stänga ner vilket leder till att det inte finns en enda fysisk reptilbutik i hela Stockholm.

Då får jag räkna in mig (Sköldpaddsgrejer) bland de oseriösa. Har varken telefonnummer eller adress på sidan.

Under dagtid är ingen hemma och jag vill inte bli störd på mitt ordinarie jobb av sköldpaddssamtal på mobilen.

Jag hittade idag i Stockholm en reptil/akvariebutik med väldigt mycket kunskap. Den är under uppbyggnad så allt är kanske inte på plats än.

TerrZoo/Globefish

Link to comment
Share on other sites

.........

Jag hittade idag i Stockholm en reptil/akvariebutik med väldigt mycket kunskap. Den är under uppbyggnad så allt är kanske inte på plats än.

TerrZoo/Globefish

Det var ju för väl att det är ny ägare - den förra verkade mycket okunnig angående sköldpaddor. Hoppas detta blir bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...