Helena Palén Berggren Postat Juli 20, 2014 Share Postat Juli 20, 2014 Regna,Hur ser din Pilinhägnad ut i år när den fått växa till sig?Har du någon bild? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Regna Postat Juli 20, 2014 Share Postat Juli 20, 2014 Regna,Hur ser din Pilinhägnad ut i år när den fått växa till sig?Har du någon bild?Hej Helena,Nej, det var dåligt med bilder där man ser inhägnaden, men jag tog några nya i eftermiddags . Det är svårt att fotografera den, det ser inte riktigt ut som något man har gjort med flit, utan mer som om man har struntat i att rensa under väldigt lång tid .Större delen av den är riktigt fin nu, med tanke på hur eländig den var förra sommaren. (Våren var då ovanligt torr och jag hade inte vett att vattna.) Det kommer nog att ta några år att få fason på den igen. En liten del är helt död, men bara ungefär två-tre meter tack och lov!Nu har jag lärt mig att man måste vattna på våren, det är viktigare än att vattna på sommaren! Jag har också kommit på att den trivs bäst om man låter gräs och ogräs växa fritt närmast fötterna på den, det hjälper till att hålla fukten. Fukt är det enda pilen verkligen behöver, näring är underordnat.Det blev flera bilder så jag la dem i ett album här: http://1drv.ms/Wn5iYS Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts