Jump to content
Forum Sköldpaddor

Hur Infoga Bild Med Meddelandet?

Karin H

Recommended Posts

Ja, nu hamnade jag där igen. Jag hade tänkt skicka med en bild med ett meddelande på forumet, men vet inte hur man gör. Kan P-A eller någon annan hjälpa mig?

Det går inte att ladda upp bilder från den egna datorn.

Bilden måste finnas på en server och kunna adresseras med en URL (http//:........)

Hej igen, P-A!

Nu har jag försökt att kopiera URL-adressen till en bild på vår hemsida, men lyckas inte. Det går ju inte att skriva av den långa adressen! Jag har gjort såhär:

Jag har vänsterklickat på den bild jag vill ha på min egen hemsida. Sedan har jag högerklickat och vänsterklickat på "egenskaper". Då har jag fått fram bildens adress. Sedan har jag markerat hela den långa adressen genom att dra musen över med samtidigt tryck på vänster musknapp. Sedan har jag försökt få fram möjligheten att kopiera detta, men lyckas inte, då alla knappar "arkiv. redigera " mm inte är aktiva, så länge egenskapsrutan är uppe. Det går inte heller att högerklicka på bilden för att få fram "kopiera". Kanske man kan ändra URL-adressen själv, så den blir enklare? Vet du P-A, eller är det någon annan som vet?Karin H

1f.jpg

De små bilderna som har en adress som slutar på .jpg går bra att lägga med i ett meddelande men inte de stora bilderna, de har någon konstig adressering, måste vara något msn-special.

Jag kan kopiera adresserna från "egenskaper"

Sedan har jag markerat hela den långa adressen genom att dra musen över med samtidigt tryck på vänster musknapp. Sedan har jag försökt få fram möjligheten att kopiera detta, men lyckas inte, då alla knappar "arkiv. redigera " mm inte är aktiva, så länge egenskapsrutan är uppe

Du markerar adressen genom att dra musen över med samtidigt tryck på vänster musknapp. Sedan högerklickar du på det markerade och bör då få upp möjligheten att kopiera.

Ok, tack, nu har jag kommit lite längre. Jag lyckas också trycka på kopiera. Men nu är frågan, hur skall jag göra för att "klistra in" adressen i mitt meddelande på forumet, så att bilden kommer med?

Karin

Guest Lilli-Ann

När du skriver ett inlägg har du olika funktionsknappar (ovanför rutan du skriver i ), klicka på den som det står IMG på, då får du upp en ruta där du kan klistra in adressen.

Om du väljer att förhandsgranka inlägget ser du om du lyckats eller inte :-)

Lycka till, hoppas det går bra!

Nu gör jag ett försök. Hoppas det lyckas.

Karin

Det lyckades inte. Felmeddelandet :"tyvärr, dynamiska sidor i IMG-taggen är inte tillåtet". Vad betyder nu det, då?

38.jpg

Nytt försök. Man ska inte ge sig i första taget.

Karin

Men större bilder än så här lyckas jag inte få in. Jag får väl gå kurs i hur man gör egen hemsida, om inte msn-groups fungerar, antar jag. Eller så får jag hänvisa tillMy Webpage

Karin

Guest Lilli-Ann

Jag vet inte om det finns någon gräns för hur stora bilderna får vara för att kunna läggas in, men det kan ju vara så. Men bilderna du har på din sida är ju inte alls stora, så jag tror inte att det är det som spökar... Konstigt är det i alla fall

Måste bara säga attjag är så imponerad av er innehage :) ska nog härma det när det blir dags att bygga en för oss.

• 5 weeks later...
Guest stefan

Jag ser att det är många som har haft problem med att ladda upp bilder och länka till dom..

Så, kanske kan jag hjälpa med något då iaf här på forumet.. Jag kan ta och skriva ihop en sida där man laddar upp bilder och får "koden" att pasta direkt in här på forumet för att få bilden visad direkt här i. Jag tar o knaprar ihop det så ser jag ifall folk vill använda det :-)

Hej Stefan!

Vilken bra ide du kom på... Att jag inte tänkte på det tidigare, för det borde jag oxå kunnat gjort för länge sedan så har det varit enklare för alla som haft problem med detta...

Mvh Åsa

• 2 weeks later...
Guest Åsa

Stefan...

Hur går det med skrivandet? Du får gärna göra detta för min tid räcker inte till för detta just nu & några veckor frammåt!

Mvh Åsa

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...