Regna Postat April 20, 2018 Share Postat April 20, 2018 I helgen hade jag tänkt städa bottensatsen ur min grunda betongdamm, men nu har jag upptäckt att den är helt full av nattsländelarver. Är det någon som vet när dessa kan tänkas vara utflugna? Kan sköldpaddorna äta dem trots "husen"? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Postat April 20, 2018 Share Postat April 20, 2018 (edited) Vad roligt, har alltid varit väldigt fascinerad av dem när de kånkar runt på sina konstruktioner där nere på botten. Jag menar bestämt att de flesta nattsländor har en rätt långsam utveckling (hela livscykeln tar nästan ett år) så de lär nog bli kvar ett tag. Sköldpaddorna bör absolut kunna äta alla både larver och puppor. Husen får man väl bara se som kosttillskott ? Edited April 20, 2018 by Jeppe Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Regna Postat April 21, 2018 Author Share Postat April 21, 2018 Haha, kosttillskott får det bli! Då skippar jag städningen i år. Det ska bli intressant att se om sköldpaddorna nappar :D. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts