Chrocko Postat Februari 20, 2017 Share Postat Februari 20, 2017 Jag och min sambo skall under några veckor i april bila från Las Vegas till SanFransisco. Vi undrar om någon har tips var vi kan se sköldpaddor typ "rescue centre" eller djurpark med sköldpaddor. Tacksam för tips. // Christer Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
anol03 Postat Mars 1, 2017 Share Postat Mars 1, 2017 Hej. Körde själv sträckan Las Vegas San Francisco, riktigt fin sträcka att köra, kan rekommendera att köra via yosemite, även om man bara passerar är det riktigt imponerande. Dessvärre har jag inga tips när det gäller sköldpaddor. Detta kanske kan vara något att besöka. https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g32139-d9998430-Reviews-Desert_Tortoise_Natural_Area-California_City_California.html Hör av dig om du hittar något intressant i San Francisco, skall dit om 2 veckor. :-) Mvh Anders O Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
xilab34687 Postat Februari 19, 2024 Share Postat Februari 19, 2024 I Kalifornien finns det främst två typer av sköldpaddor: den västra stäppsköldpaddan (Gopherus agassizii) och den östra stäppsköldpaddan (Gopherus morafkai). Dessa sköldpaddor lever i olika delar av Kalifornien och har anpassat sig till olika livsmiljöer och klimatförhållanden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts