Helena Palén Berggren Postat Oktober 8, 2016 Share Postat Oktober 8, 2016 Hällt ut ca 15 liter aska i utehagen idag. Hela hagen är grå. Gör inget om det regnar lite nån natt nu så allt inte blåser bort. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-A Postat Oktober 9, 2016 Share Postat Oktober 9, 2016 Testudo graeca finns med på bilaga A i EU-kommissionens förordning om skyddet av arter av vilda djur och därför är det förbjudet att erbjuda sig att köpa djur av denna art. Det går att från jordbruksverket ansöka om intyg som medger annonsering om köp. http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/hotadeartercites/handelinomeumedhotadearter.4.7caa00cc126738ac4e880002139.html Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MinnaSokura Postat Oktober 11, 2016 Share Postat Oktober 11, 2016 On Saturday, October 08, 2016 at 21:55, Helena Palén Berggren said: Hällt ut ca 15 liter aska i utehagen idag. Hela hagen är grå. Gör inget om det regnar lite nån natt nu så allt inte blåser bort. Kommer att bli fin fint till våren. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annette Postat Oktober 11, 2016 Share Postat Oktober 11, 2016 Hej Jag har missat o sökte på "aska", men fick inget sökresultat. Men det kan vara jag som gör fel.. Men jag undrar.. Varför aska? Förstår att det är bra, Helena, när du använder metoden. Men varför? Hälsningar Annette Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Testudo hermanni b Postat Oktober 11, 2016 Share Postat Oktober 11, 2016 (edited) Själv kalkar jag hagen. Höst och vår :-) Om jag kommer ihåg! På hösten brukar jag ta sån granulerad kalk och på våren pulverkalk typ foderkalk så den rinner ner i jorden snabbare. Aska brukar jag strö ut i landen där jag har bärbuskar. (Aska innehåller också mkt kalium och kalcium ) Edited Oktober 11, 2016 by Testudo hermanni b Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
TestudoHermanni Postat Oktober 12, 2016 Share Postat Oktober 12, 2016 14 hours ago, Testudo hermanni b said: Själv kalkar jag hagen. Höst och vår :-) Om jag kommer ihåg! På hösten brukar jag ta sån granulerad kalk och på våren pulverkalk typ foderkalk så den rinner ner i jorden snabbare. Aska brukar jag strö ut i landen där jag har bärbuskar. (Aska innehåller också mkt kalium och kalcium ) Maria, vad tror du om den här? http://skoldpaddsforum.se/index.php?/topic/10243-avlägsna-avföring/#comment-67182 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts