index Postat September 14, 2016 Share Postat September 14, 2016 Har två Mauremys reevesii och skulle vilja ha lite råd angående utfodring. En hane på 1 år och en hona på 5 år Hanen får mestadels pellets (juvenil-foder), försöker komplettera med sallad och räkor men det verkar han inte så intresserad av. Honan däremot är lite bortskämd och föredrar räkor men får också pellets, vägrar grönsaker. Matar en gång om dagen, är det för ofta? Eller för sällan? Svårt att se om det är lagom, ibland slukar dom allt, då får de mer, ibland verkar de inte intresserade och äter inte. Räcker pellets som föda eller bör jag "tvinga" i de annat? Båda har dessutom svårt att äta utanför karet, några tips på hur jag ska göra för att de ska känna sig som hemma? Hur är det med vitaminer och kalk? Kan man ha i krossat snäckskal eller är det sepia som är grejen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus James å Frank Postat September 8, 2023 Share Postat September 8, 2023 Den här tråden vill jag också följa! om en månad får jag mina två sköldpaddor. James och Frank. Den ena är en reeves, den andra någon afrikansk. Jag tänker mata med pellets, men också egna varianter. Räkor, mask, larver… och se till att det blir tillräckligt med näring, t.ex. kalk och vitaminer. Har du/ni några tips på annan mat? Hur mycket, hur ofta? detta är mkt spännande! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts