Jump to content
Forum Sköldpaddor

Mitt I Naturen


TestudoHermanni
 Share

Recommended Posts

Jag tyckte att det var lite konstigt att den grekiska experten konstaterade att det var en Testudo hermanni p g a delad plåt längst bak på ryggskölden. Vi har några hermanni där man inte ser delningen.

Det finns tydligare skillnader i förhållande ill T graeca och T marginata, t ex mönstret på bukskölden och klon på svansen.

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte att det var lite konstigt att den grekiska experten konstaterade att det var en Testudo hermanni p g a delad plåt längst bak på ryggskölden. Vi har några hermanni där man inte ser delningen.

Det finns tydligare skillnader i förhållande ill T graeca och T marginata, t ex mönstret på bukskölden och klon på svansen.

Instämmer - jag har också individer utan delad plåt. Men jag blev sugen på att åka till området de var i - väldigt vackert och även många andra reptiler att skåda :P När vaknar grekerna ur vinterdvalan där nere?

Edited by TestudoHermanni
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tack för tipset Fredrik!

Även jag har ett djur med hel plåt.

Gissar att det var en boettgeri-hona?! I den lilla sekvens där svansen syntes tycker jag att den såg rätt liten ut?!

Verkligen vacker natur!

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...