Jump to content
Forum Sköldpaddor

Värmetak För Vem?


Helena Palén Berggren
 Share

Recommended Posts

Här shoppar man stort fint värmetak och var lägger de sig att sova....

Jo, i hålan utanför såklart. Alla fyra vuxna djuren klämde ihop sig där medan värmetaket värmer upp gräset....

post-51-0-28515600-1442262705_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vilken temperatur får du under värmetaket? Det blir kanske för varmt.

Jag har oftast värmereglaget på lägsta nivån och har ett trätak emellan.

Link to comment
Share on other sites

Då är det nog varmt Har benen på längsta men tempvredet på 3 av 7.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag tror att djuren inte lägger sig under värmetaket om det inte är täckt på sidorna?!

Om du skaffar den största murbruksbaljan från ex Granngården, skär bort motsvarande värmetakets yta i botten, vänder den upp och ner, lägg värmetaket där du skurit bort den fd bottnen, skär ut en ingång där du tycker det passar så tror jag att dina djur kommer att gå in i sin nya uppvärmda "grotta"?!

post-7721-0-16144900-1442378577_thumb.jp

http://www.granngarden.se/Sortiment/Lantbruk-%26-Skog/Foderutrustning/Baljor-%26-Hinkar/Murbruksbalja-Cofa-Plastics-Svart-Rektangul%C3%A4r/p/1148735_BASE

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag tror att djuren inte lägger sig under värmetaket om det inte är täckt på sidorna?!

Om du skaffar den största murbruksbaljan från ex Granngården, skär bort motsvarande värmetakets yta i botten, vänder den upp och ner, lägg värmetaket där du skurit bort den fd bottnen, skär ut en ingång där du tycker det passar så tror jag att dina djur kommer att gå in i sin nya uppvärmda "grotta"?!

attachicon.gifimage.jpg

http://www.granngarden.se/Sortiment/Lantbruk-%26-Skog/Foderutrustning/Baljor-%26-Hinkar/Murbruksbalja-Cofa-Plastics-Svart-Rektangul%C3%A4r/p/1148735_BASE

Mvh Peter

Kreativ idé, Peter! Den lådan borde även funka som hem åt mindre ungar. Kanske skaffar en sån.

Link to comment
Share on other sites

Hej Fredrik - tack för gensvaret!

Den lådan är säkerligen tillräckligt stor även för vuxna djur - sätter man ingången i en av kortsidorna alternativt ute i kanten av nån av långsidorna så blir det ett stort rum för djuren?!

Fördelen med detta material är ju även att det är fukttåligt och inte ruttnar/möglar?!

mvh / Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fasen vad smart Peter. Ska definitivt provas till våren när jag ska inviga värmetaket som hämtades på posten i helgen. Bra man köpte ett som går reglera värmen på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...