Tortu-skövde Postat Juni 10, 2015 Share Postat Juni 10, 2015 Hej! Jag behöver lite hjälp. Har ryska honor och nu i helgen fick en hane. Killen jag fick honom ifrån verkade kunnigt och sade att han var en ryss, men vi tycker att han ser annorlunda ut. Jag har inte sett hanarna tidigare. Han väger bara 500 gram och är väldigt lite trots att han är 11 år. Ni kan se bilderna på honom. Han har 4 tår på frambenet. Vi reagerade mest på att han huvudet ser annorlunda ut, ser mest som en vattensköldpadda. Jag kan lägga mera bilder om det behövs. Tack så mycket för hjälpen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duransson Postat Juni 11, 2015 Share Postat Juni 11, 2015 Visst är det en ryss. Han har ett litet underbett och är ganska knotig så jag misstänker att kosthållning/belysning inte varit optimal. Hanarna är oftast mycket mindre än honorna så vikten är inget konstigt. Känns han kompakt när du lyfter honom eller ihålig? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tortu-skövde Postat Juni 11, 2015 Author Share Postat Juni 11, 2015 Javisst, han har en underbett. Han känns lätt, men har svårt att jämföra eftersom jag har haft bara honor och rätt så stora. Jag misstänker också att han inte har haft bästa förhållande men annars verkar han mycket pigg och socialt. Vi hade reagerat på att hans huvudet såg annorlunda ut, ser mest som en vattensköldpadda. Tack så mycket för hjälpen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts