Ricard Postat November 7, 2014 Share Postat November 7, 2014 Hej!Tog emot ett par små paddor. Gulbukad vattensköldpadda uppgav givaren (blocket/skänkes) felaktigt.Eftersom jag har SolarRaptorlampor, pumpar, foder, en trädgård och annat bra-ha-igt, tog jag hand om dem.När jag jämför med Reeves kärrsköldpaddor på nätet är det ett par saker som skiljer. Dels är de båda i princip svarta. Med stark belysning (direkt under SolarRaptor HID-lampan, syns ett mönster, som ni ser på bilderna, men annars upplevs de som svarta. Nåväl, jämför jag med bilder ni här på sidan lagt upp, verkar det inte vara samma art, eller så är det så att jag fått tag på två gamla herrar, alltså närmare 10 år och därför melanistiska (svarta). Vad tror ni? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricard Postat November 7, 2014 Author Share Postat November 7, 2014 Kan tillägga att den "stora" ligger på runt 14-15 och den mindre på knappt 12 cm. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Postat November 7, 2014 Share Postat November 7, 2014 Reeves båda två. Den vänstra på bilden i mitten ser ut som en hane i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricard Postat November 8, 2014 Author Share Postat November 8, 2014 Tack Jeppe!Skall ta lite bilder på skal, klor, svans och plastron. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricard Postat November 13, 2014 Author Share Postat November 13, 2014 (edited) Framfot på Reeves? Vad tror ni? Edited November 14, 2014 by kleinmanni Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts