Jump to content
Forum Sköldpaddor

Äntligen Mycket Sol Och En Hel Balkong För Sig Själv!


MinnaSokura
 Share

Recommended Posts

Idag har jag jobbat som bara den för att få riktigt bra på en av våra två balkonger för vår Ryss kille! Vi är så lyckligt lottade att vi har 2 balkonger och båda utan tak så solläge finns hela dagen i och med att båda ligger i söderläge!

Nu har han lite mer än 3 kvm för sig själv med matta på golvet, drivhus, olika sovplatser, kanon solläge och bra skuggig grotta, låda med sand och jord, växter, stenar och grenar att klättra på och ett isolerad stuga i falurött med halm att böka med. En stor blomsterkrasse att gömma sig i och så klart ett stort fat med vatten... I för sig har aldrig sett honom varken bada eller dricka, men han har i alla fall möjligheten till det om han vill. Och han e hur nöjd som helst, det är bara brudarna som fattas till partyt ;)

Han har kollat in varje vrå,klättrat upp och ner, smakat på allt och så klart jagat ut oss och nu ligger han på varma stenen och solar sig.

Så nu önskar både vi i familjen och Herr Bolt att vädret ska vara soligt och varmt.

Om 2 veckor ska vi på semester till Öland och Bolt får hänga med oss dit, där ska han få en egen hage ute på Allvaret. Allvaret liknar den biotop som finns på vissa stäpper... Hem ska vi ta med oss sand, jord och sten och växter för att bygga hemmalådan inför dom kallare dagarna.

Oh det är så kul med sköldpaddor, helt såld!!! Det ska bli så kul att bygga och fixa en hemmalåda med en så bra biotop som det bara går.

Synd att min kamera är på stugan, annars så hade jag bjudit på några bilder, men tar några när kameran är hemma igen ;)

Ha det så bra i solen / Minna

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vad fint det låter!! ? ? Är oxå helt såld på sköldpaddor. Har just nu vattensköldpaddor. Skylle flytta till en stor gård där man kan ha flera rum inredda till sköldpaddor utefter arter. Ja jisses, drömma kan man ju ?

Link to comment
Share on other sites

Vad fint det låter!! ? ? Är oxå helt såld på sköldpaddor. Har just nu vattensköldpaddor. Skylle flytta till en stor gård där man kan ha flera rum inredda till sköldpaddor utefter arter. Ja jisses, drömma kan man ju ?

Link to comment
Share on other sites

Vad fint det låter!! Är oxå helt såld på sköldpaddor. Har just nu vattensköldpaddor. Skylle flytta till en stor gård där man kan ha flera rum inredda till sköldpaddor utefter arter. Ja jisses, drömma kan man ju

Ja jag kan bara säga att dom är helt fantastiska. Man blir beroende av dom och det lär nog inte finnas någon behandling för det ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja jag kan bara säga att dom är helt fantastiska. Man blir beroende av dom och det lär nog inte finnas någon behandling för det ;)

Man får söka hjälp hos AS (anonyma sköldpaddsägare) . :)

Link to comment
Share on other sites

Man får söka hjälp hos AS (anonyma sköldpaddsägare) . :)

:)

Link to comment
Share on other sites

:)

Ahhh Det finns AS, så skönt... Söker dit när jag vet att jag har gått för långt, när barnen och make inte längre får mat och hunden är vanvårdad och katterna börjar kissa överallt och fiskarna simmar i lera... Men Bolt är lycklig och glad och jag har utökat mitt bestånd med 10 till ;):D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har du skaffat 10 sköldpaddor till? :)

Inte ännu men nu i december flyttar en Doris 34 år (ryss) hem till oss... Så ingen behandling ännu, maken och barnet mår bra, katterna använder sina lådor och fiskarna har rent vatten.... Men man vet aldrig...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har du skaffat 10 sköldpaddor till? :)

Oj helt plötsligt händer det... Snart eller den 6/1 så flyttar det in 3 ryska tjejer hem till oss och helt plötsligt har vi 4 sköldpaddor :) Men ingen fara ännu behöver nog inte söka hjälp hos AS ännu.... De damer som flyttar är 2x13 år och 1x34.... Spännande!

Link to comment
Share on other sites

Grattis! Tänk på att det kommer bli trångt under sollampan när alla vill sola. Vi har kompletterat med en 60w heat lampa för att få en större yta av värme åt dom. Annars kan du köpa en starkare lampa och sätta högre upp så blir solytan större.

post-9016-0-92210100-1419872464_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Grattis! Tänk på att det kommer bli trångt under sollampan när alla vill sola. Vi har kompletterat med en 60w heat lampa för att få en större yta av värme åt dom. Annars kan du köpa en starkare lampa och sätta högre upp så blir solytan större.

Ja tack!!! Har en värmelampa på 100W Ska lägga in den tills jag har beställt nya!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...