Jump to content
Forum Sköldpaddor

Testudo Horsfieldii Hane?


MinnaSokura
 Share

Recommended Posts

Hej

Lägger ut bilden här på vår 18-åring, många har ju undrat om det är en hane i och med att han väger nästan 1 kg, kommer inte ihåg på pricken men runt 900 G...

Tycker själv att det är en hane med tanke på svansen.

post-9581-0-83158200-1403203700_thumb.jppost-9581-0-24394700-1403203736_thumb.jppost-9581-0-83829900-1403203767_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Definitivt en hane.

/R

Link to comment
Share on other sites

Tackar

Ja då hade tanten som vi hämtade honom ifrån fått rätt info. Han e väl bara stor? Vad säger ni, ser han ut att må bra? Veterinär vid roslagtull tyckte att han var i fint skick ;) Gjorde en hälsokoll på honom inför försäkringen, näbben slipades lite.

Nu har han bott 2 månader hos oss och börjat vara mer i farten. Vaktar sitt revir och är lite sur när han är i sitt terrarium, om han e ute så e han pigg och mycket nyfiken.

En mycket charmig krabat!

Link to comment
Share on other sites

Håller med de andra om att det är en hane. Vad väger han? Vi har rysshanar i viktklass 450 gram upp till 820 gram. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Smulis

Han vägde för en månad sedan strax över 900 gram hos veterinären. Nu har jag inte vägt honom för att jag har inte hunnit skaffa någon köksvåg ännu. Det blev ju så mycket annat som skulle och ska fixas, utehage och innehage...

Link to comment
Share on other sites

Okej, då är han lite större än våran största :) Ja det blir mycket man måste fixa med när man skaffar djur :) Men värt varenda sekund och krona man spenderar!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Okej, då är han lite större än våran största :) Ja det blir mycket man måste fixa med när man skaffar djur :) Men värt varenda sekund och krona man spenderar!

Ja Smulis. Från brukshundar till sköldpaddor för min del. Men så kul. Har sen jag var liten velat ha en land sköldpadda. Occh nu har jag en och är helt kär. Helt fantastiska varelser. Allt från att förstå honom till hur han ska bo till ett par fruar. Helt biten. Så kul och intressant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...