Jump to content
Sköldpaddsforum
Sign in to follow this  
Regna

Nya Vanor

Recommended Posts

Regna

En av mina paddor har börjat med en lustig vana. När han har ätit färsk mat går han till badet och hänger ned huvudet i vattnet och står helt stilla väldigt länge, utan att dricka. Guppysarna som bor i badet kommer då fram och putsar matrester från näbben. Ett helt stim med små guppys står runt hans huvud och pickar i sig, och han ser ut att njuta av behandlingen :D.

Nu när paddorna varit i utomhushagen en tid har jag också märkt en kul effekt av att de anpassat sig till "vild" föda (i vårt fall mask, sniglar och gråsuggor). När jag sätter ned matskålar, fulla med gott, kommer paddorna fram och börjar böka UNDER skålen :D.

• Like 6

Glaskulan

MEN vad gulligt!!! "Samspel" i naturen och alla blir nöjda ;)

En av fördelarna med en rejäl utehage är att det vilda kommer fram och det är otroligt lärorikt att bara sitta och titta på dom :-)

• Like 2

Elinfalk85

tjänster och gen- tjänster :P.

Helena Palén Berggren

Har du guppys i dammen eller i "poolen" i växthuset?

Regna

Har du guppys i dammen eller i "poolen" i växthuset?

Jag har några guppysar i växthuset på prov, det går bra än så länge, och resten är kvar i badet i inomhushagen som fortfarande är igång. (Jag tar ännu in mina galbinifrons på nätterna.) Sedan när jag inte använder innehagen längre brukar jag släppa ut dem i dammen, men än så länge är det nog för kallt på nätterna för guppys.

P.S. "För kallt" var ju lite luddigt :), vi har haft 6-8 grader några nätter den senaste veckan.

Edited by Regna