Jump to content
Forum Sköldpaddor

Storstädning Av Låda


Helena Palén Berggren
 Share

Recommended Posts

I år har jag köpt både sand och jord till höststädningen av lådan. Normalt sett brukar jag hämta i rullstensåsen men nu blev det leksand istället.

Så till helgen blir det att byta all substrat och slänga ut den gamla och fylla på med nytt och plantera om växterna i lådan :)

Förhoppningsvis hinner lite ogräs och gräs växa upp innan paddorna kommer in igen.

Link to comment
Share on other sites

I år har jag köpt både sant och jord till höststädningen av lådan. Normalt sett brukar jag hämta i rullstensåsen men nu blev det leksand istället.

Så till helgen blir det att byta all substrat och slänga ut den gamla och fylla på med nytt och plantera om växterna i lådan :)

Förhoppningsvis hinner lite ogräs och gräs växa upp innan paddorna kommer in igen.

Vi tömde och bytte jord/sand under semestern , känns skönt att ha det gjort . Jag tänkte plantera lite Tortoise mix i lådan ,så det finns lite gott ^_^

Hälsningar

Annette

Link to comment
Share on other sites

Jag är också på gång med att göra en riktig storstädning :) Förmodligen blir det till helgen. Jag brukar göra det just innan det är dags för dom att komma in för säsongen. Det känns bra att de får komma in till lite nytt och fräscht med tanke på hur långt det är till nästa vår, även om de nu sover en bra stund av den tiden ^_^

Link to comment
Share on other sites

Började lite tidigare än beräknat. Men Hu vad det dammar när det inte varit vattnat på hela sommaren. Men nu är i alla fall all substrat utbytt. Planterningen får vänta lite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...