Jump to content
Forum Sköldpaddor

En Vildare Reeves!?


reeves
 Share

Recommended Posts

För några månader sedan blev vi med padda, från ett mini akvarium med 10 cm vatten till nu ett 540 liters med mkt simyta och landdel ovanpå.

Och han har blivit ordentligt mkt starkare och vild i sättet, känns det som. Kändes som att han var rätt passiv när han kom. Nu är viljan starkare och han har stor aptit, nafsar gärna efter händer, ger jag honom för lite mat? Får mat varannan dag ungefär, 2-3 räkor eller fisk o nån pelletsbit, sen finns d växter i akvariet oftast o dom ryker snabbt.

Rent logiskt tänker jag att han borde må bra om han börjar bete sig mer som en vild padda än en apatisk.

Vad säger experterna? :)

Han är inte rädd för människor utan jättenyfiken och följer efter när man går förbi, hanteras bara vid matning.

Link to comment
Share on other sites

Nu är viljan starkare och han har stor aptit, nafsar gärna efter händer, ger jag honom för lite mat? Får mat varannan dag ungefär, 2-3 räkor eller fisk o nån pelletsbit, sen finns d växter i akvariet oftast o dom ryker snabbt.

Det låter som en ganska lagom mängd mat. Att han verkar vilja ha mer mat är inte så konstigt, de är glupska paddorna. Gäller väl iofs de flesta djurarter.. ^_^

Din sköldpadda verkar ha fått en bättre levnadsstandard gentemot förra ägaren, kul när det går åt det hållet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...