Jump to content
Forum Sköldpaddor

Två Våningar På Landel?


reeves
 Share

Recommended Posts

Hej :)
Jag ska bygga landdelen nu, kommer vara ca 40×40, men det går att göra 2 våningar, tänkte kolla vad ni tror? Uppskattas det? Tänkte att översta våningen blir solplats klädd med mörk klinker, andra blir med sand, en sval grotta liksom..
Vad tror ni som kan paddor om det? Det är en reeves jag tänkt skaffa mig sen!

Edited by reeves
Link to comment
Share on other sites

Funkar det rent praktiskt och funktionellt så bör det väl inte vara några problem.

En sak jag kommer att tänka på är ju att när/om sköldpaddorna blir skrämda när de ligger och solar på landdelen så är deras försvarssätt att snabbt hoppa ner tillbaka i vattnet igen för att söka skydd. Detta gäller ju åtminstone rödörade vattensköldpaddor. De kan ibland bli så skrämda att de knappt vet vilket håll vattnet ligger åt. När jag målar upp ditt bygge i skallen så tänker jag att sköldpaddorna måste gå via "grottvåningen" för ta sig ner i vattnet, och det är nog inte optimalt. En direkt väg från solplatsen ner till vattnet hade jag definitivt satsat på.

Link to comment
Share on other sites

Solplatsen är direkt sammankopplad med vatten!

Kör på sanddel/"grotta" ett plan ner, enkelt att göra om ifall det inte funkar för paddan i praktiken :)

Link to comment
Share on other sites

Då har jag inget mer att tillägga mer än att önska dig all lycka med bygget :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...