Jump to content
Forum Sköldpaddor

1 Eller 2 Reeves? För/nackdelar? Tips!?


reeves
 Share

Recommended Posts

Jag letar efter sköldpadda, nu hittade jag en annons med två ungar, Men jag vill ju helst ha en och en hane (reeves) finns det några fördelar med att ha 2 st? Mår dom bättre med sällskap?.

I "värsta" fall är det 2 honor och blir rätt stora.

Har ett akvarium på 250 liter och skaffar jag 2 måste jag skaffa ett större, har iof ett till på nästa 200l som man på något sätt skulle kunna bygga ihop.

Tacksam för svar och hjälp!

Link to comment
Share on other sites

Kommer ju säkert skaffa ett större ändå när man trillar över något till bra pris, man vill ju ha så stort som möjligt och så bra miljö som möjligt för ens djur.

Link to comment
Share on other sites

Går inte att ha en hane och bara en hona, stor risk att de kommer bråka väldigt mycket sen. Finns alltid risk att de bråkar, oavsett kön, de är en nackdel. Även om de kommer överens när man köper dem så kan de börja bråka om några år.

Men de är nog roligare med två, att se på dem osv.

Sen kan 250L vara för litet för bara EN vuxen hona också, de kan bli rätt stora. Beror lite på formen på akvariumet.

Edited by PiercedDoll
Link to comment
Share on other sites

Okej, ja man vill ju att den ska må bra, och slippa omplacera en sen om det inte funkar!

Link to comment
Share on other sites

Har en tanke på att ha akvarierna i ett hörn med ett akvarium åt varsitt håll, som ett L och kvadrat biten som blir i hörnet har man en landdel, det negativa är väl att den sammanhängande simytan inte blir så stor.

Link to comment
Share on other sites

Jag var på väg att köpa två stycker i december, men tänkte sen på de två vi har hemma som inte kommer överrens.. Så idag har vi 3 akvarier med 1 padda i vardera.. Det funkade inte alls för min stora hane och hona att vara i samma. Hanen fick sin ena tå amputerad av honan vid flera tillfällen och vi fick bekosta massa när vi behövde uppsöka veterinär.. Så ska du ha två, ha dem separat.. Mitt lilla tips :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Om du fortfarande söker en reeves så har jag två stycke med ett 300 liters akvarie med en stor landdel till salu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...