Jump to content
Forum Sköldpaddor

Saker Man Inte Förväntar Sig Att Hitta I Ett Ytterfilter...


Edvin-89
 Share

Recommended Posts

Hej, vill bara dela med mig av en upplevelse jag inte tidigare varit med om.

Idag när jag gjorde rent mitt ytterfilter hittade jag till min stora förvåning ett stim av guppysar i olika storlekar, tre stycken ganska stora och en massa små, det var totalt ca 10 stycken, och det var efter att jag tagit ur allt filtermaterial så det har med största sannolikhet funnits fler där i som följde med då.

Hur dom nu lyckats ta sig dit är ett mysterium för mig, möjligen finns det en liten, liten chans för dom att komma dit men då ska dom vara riktigt små, och då är frågan, hur länge har dom varit där nere, det är ju inte direkt den bästa miljön för en fisk att leva i, men ändå var dom så pass stora att dom måste levt där nere ett bra tag.

Sniglar har jag hittat förr, men inte fiskar.

Någon som varit med om något liknande:?

post-9129-0-78860600-1368107520_thumb.jppost-9129-0-06115100-1368107590_thumb.jppost-9129-0-65691300-1368107699_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Dom där fiskarna måste vara härdade efter en sådan uppväxt ;) Kommer du ha dessa yngel tillsammans med sköldpaddorna framöver?

Å jag har inte varit med om något liknande. Det närmaste jag kommer är väl en massa döda grodyngel, men då snackar vi filtret till trädgårdsdamm. Så det kan man väl inte klassa som onvaligt..

Link to comment
Share on other sites

Japp dom är återförenade med sina kompisar/fiender i det stora akvarium vart dom en gång i tiden kommit ifrån :P

Får hoppas att dom inte blir uppätna av sina äldre/större släktingar bara :)

Har iaf nu utrustat insuget till filtret med ett ordentligt förfilter så nu ska det inte komma in något större än ett sandkorn :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...