Jump to content
Forum Sköldpaddor

Evidensia Djursjukvård


P-A
 Share

Recommended Posts

Djurkliniker som ingår i Evidensia djursjukvård har direktkontakt med en av Sveriges få experter på "exotiska djur". Man brukar i veterinärsammanhang kalla allt som inte är hund eller katt för exotiska djur. Experten finns i Stockholm. Jag misstänker och hoppas att det är en känd TV3-veterinär eftersom Roslagstulls djurklinik ingår i Evidensia.

Man kan alltså gå till sin lokala Evidensiaklinik som kan vända sig till denna expert.

Link to comment
Share on other sites

Djurkliniker som ingår i Evidensia djursjukvård har direktkontakt med en av Sveriges få experter på "exotiska djur". Man brukar i veterinärsammanhang kalla allt som inte är hund eller katt för exotiska djur. Experten finns i Stockholm. Jag misstänker och hoppas att det är en känd TV3-veterinär eftersom Roslagstulls djurklinik ingår i Evidensia.

Man kan alltså gå till sin lokala Evidensiaklinik som kan vända sig till denna expert.

Tack för info om detta! :)

Link to comment
Share on other sites

Så strömsholm och västerås är uppköpta av dem eller?

Link to comment
Share on other sites

Så strömsholm och västerås är uppköpta av dem eller?

Jag vet inte hur det juridiska är uppbyggt.

Djurkliniken Västerås heter numera Evidensia djurkliniken Västerås.

Strömsholm ingår också i Evidensia. Totalt 66 djursjukhus och djurkliniker.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle dock starkt rekommendera att man i första hand fortfarande tar sig personligen till en veterinär med intresse för/erfarenhet av exotiska djur. Klart att det är bra om dom kan försöka dra nytta av kunskapen i koncernen, men jag har svårt att se hur det skulle kunna fungera i praktiken. Oavsett hur duktig veterinären man kan kontakta är så kan hon/han ju inte utföra själva undersökningen.

Link to comment
Share on other sites

Givetvis går man till en klinik som kan exotiska djur i första hand, oavsett koncerntillhörighet.

Jag tänkte om man har långt avstånd och kanske har ett par olika kliniker att välja mellan.

Vi i Västerås har tio mil till Stockholm och flera lokala kliniker att välja mellan. Jag skulle då välja den lokala Evidensia-kliniken i första hand om jag inte tror att jag måste åka långt för att få hjälp. Ibland kanske det räcker med en röntgenbild för att se problemet.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle vara mycket tacksam för uppdaterad info till min lista över sköldpaddskunniga veterinärer, vad ska jag skriva om Evidensia, var finns de?

http://www.skoldpaddormedmera.se/skpvet.html

Titta på deras hemsida. På ingångssidan beskrivs vad som erbjuds och var dom finns.

www.evidensia.se

Link to comment
Share on other sites

OK, tack.

Någon som har tips om någon sköldpaddskunnig veterinär som inte står på listan?

Link to comment
Share on other sites

Är veterinären som finns i köping fortfarande aktiv? Han va väl Parken zoos veterinär om jag minns rätt?

Han verkade ju iallafall kunna lite om reptiler

Edited by Alex
Link to comment
Share on other sites

Tack Alex, han finns med på min lista över fågelkunniga eller fågelintresserade veterinärer, Göran Sjöström, Djurkliniken Köping, ingår tydligen i Evidensia nu. Jag kollade på deras nya hemsida och han finns iaf med under personal - jag lägger till honom vid tillfälle:

http://evidensia.se/sv/djurkliniker/djurkliniken-koping

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...