Jump to content
Forum Sköldpaddor

Sköldpaddsutställning


bockaway
 Share

Recommended Posts

Har talat med Sören W i dag och det stora problemet är att få ihop föreläsare, som det är nu så finns det 3 st men det skulle behövas någon till

för att fylla ut tiden. Så känner ni någon som vill och känner för det så hör av er.

/R

Link to comment
Share on other sites

Här i Sverige så finns ju ex. P-A och Andreas... är någon av dessa tillfrågade?!

Edited by TrumPeter
Link to comment
Share on other sites

Jodå jag vet!

men ju längre en föreläsare måste åka ju mer kostar han/hon. NHF som ligger bakom försöker först och främst att få föreläsare från de egna leden för att

minimera kostnaderna. När jag föreläste 2011 så fick jag gratis mat och en presentförpackning med två flaskor vin vilket alla föreläsare fick för övrigt, så

ersättningen är inte den drivande punkten för föreläsaren utan att försöka sprida sina kunskaper så att andra kan ha nytta av dessa.

Att ta sig från Västerås till Köpenhamn och tillbaka igen för den ersättningen ser jag som omöjlig, att Andreas skulle ställa upp tror jag inte av skäl

som jag inte går in på här.

Nu är ju Sören en fixare så han kommer säkert att ordna det, har du något önskemål om innehåll så tala om det,en av de tre föreläsarna som är färdiga kommer

att tala om ljusets betydelse för sköldpaddor (mitt önskemål eftersom jag tycker att många danska sköldpaddsägare lever på en kunskapsnivå när det gäller

belysning som för oss tillbaka till 70-talet) ett föredrag ska handla om hur man generellt håller tropiska arter samt ett om sköldpaddors utveckling och död i

Norden utifrån fossil.

/R

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fick besked av Sören i dag via mail :(

"Hej Ronnie

Skildpaddedag er aflyst

Det har ikke været muligt, at finde nok foredragsholdere i år, så vi må desværre aflyse dagen.

Vi forsøgte til det sidste med havde kun 2 foredragsholdere.

Beklager Søren"

Tråkigt men sant, men bara att hoppas på bättre resultat nästa år.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick också samma besked av Sören.

Himla synd!!!!!!

Ronnie..

Har du varit med någon gång tidigare?

Link to comment
Share on other sites

Helen!

jodå jag har varit med tre gånger tidigare, Två gånger som åhörare och en gång som föredragshållare.

Nåja det kommer fler chanser :)

/R

Link to comment
Share on other sites

Tycker att det vore enormt roligt med en svensk sköldpaddsdag, men varför lägga den i Skåne i så fall? Skåningarna har ju tillgång till den i Danmark som är besvärligare för oss lite längre norrut att nå. Nu är ju inte de norrländska vidderna idealiska för sköldpaddshållning och jag gissar att det bor fler sådana i söder än i norr. Men vore inte Stockholm/Västeråstrakten mer rimligt?

Det är ju inte alltid så att hela familjen vill lägga flera semesterdagar på ett sånt evenemang, vilket skulle bli fallet för många med resor om man lokaliserar det i ena änden av vårt avlånga.

Vi har ju åtminstone förnämliga uppfödare i både Västerås och Frövi som kanske kunde ställa upp och berätta, om de slipper resa långt och själva djurens närvaro vore sekundärt. Kanske en reptilkännare från Skansen/Eskilstuna Zoo som extra dragplåster. Eller rent utav höra med någon av parkerna om det gick att genomföra i samarbete med dem?

Link to comment
Share on other sites

Xelona!

jag tycker det är ett strålande förslag :) som bara besparar mig i alla fall en massa jobb. Oavsett var den ligger måste nog någon ge sig ut på vägarna för att delta.

Då fixar du/? till så att vi kanske kan ha den första träffen redan nästa år eller kanske till och med detta året.

Att få folk från djurparker dit eller kanske lägga träffen i en djurpark ser jag fram emot.

OBS! detta är ingen ironi så folk tror att jag sitter och surar :D

/R

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Sverige är tyvärr ett avlångt land och jag tror att var det hamnar i Sverige beror på vem som ordnar det.

I fall vi är flera från den södra delen som ordnar ett evenemang så är det ju inte jättetroligt att vi lägger det i typ Västerås.

Ingen är glad för att köra långt eller ta extra semesterdagar, speciellt inte om man dessutom tar på sig massor av arbete och ordnar något.

Ja vi skåningar har nära till Danmark och kanske därför bör vi heja på att ni norr tar vid istället.

Helt ok för min del att komma till er som besökare (ej som en av arrangörerna).

:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...