sterno Postat Mars 18, 2013 Share Postat Mars 18, 2013 Hej! Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med könsbestämning av mina mysksköldpaddor (Sternotherus odoratus), de är strax över året så det kanske är förtidigt?Tack på förhand! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NinjaEdvard13 Postat Juni 28, 2013 Share Postat Juni 28, 2013 Hej! Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med könsbestämning av mina mysksköldpaddor (Sternotherus odoratus), de är strax över året så det kanske är förtidigt?Tack på förhand!Hej!mina Mysksköldpaddor är ungefär 5 år nu och har just lagt sitt första ägg. en av dom (som la ägget) är lite större och den andra har längre och spetsigare svans. efter vad jag läst och så, så verkar det som om det är en hona och en hane.honan växte om hanen efter ungefär 2 år och jag började se skillnad på hanens svans för bara ett år sedan, så det kanske kan vara lite tidigt att se om dom bara är strax över året men om 2-3 år kanske Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts