Jump to content
Forum Sköldpaddor

Vår Försvunna Grek Återfunnen...

ErikJ
 Share

Recommended Posts

Hemkommen från jobbet idag skall jag kolla till våra två greker i deras utehage. Märker att kompostgallerna som vi har som skydd mot inkommande bollar, andra djur mm ligger felaktigt och miniväxthuset där de brukar sova för natten är inte ordentligt stängt. Dessutom är deras bokruka flyttad.

Vid kontroll hittas bara en av sköldpaddorna, vilket fick oss att tro att den andra blivit stulen, till stor bedrövelse i hela familjen.

Nu senare ikväll tänkte jag för att kunna sova gott att jag skulle undersöka all lös jord mer noggrantt för att kunna utelsuta att den var kvar - och se, en bit ner kände jag något hårt och det visade sig vara den försvunna paddan. Måste ha varit barnen eller någon av deras kompisar som hälsat på paddorna och inte stängt ordentligt efter sig.

Slutet gott, allting gott!

Edited by Erik Jägervall

Skönt att höra att ni hittade den,är en hemsk känsla att upptäcka att en är borta och sen leta och leta.

Grattis! :D

Två av mina djur "försvann" nyligen i min hage och jag hade haft besök av en katt i hagen bara någon dag innan...

De dök dock upp igen, även jag grävde och letade... de kan ju i princip gräva ner sig där de önskar de små "bulldozrarna"!

Det är ju dessutom fullt naturligt beteende av dina djur - ett tecken på att de har det bra i en naturlig miljö!

mvh / Peter