Jump to content
Forum Sköldpaddor

Ungen Ligger Och Ligger, Gräver Och Gräver....


agila
 Share

Recommended Posts

Hej! vår unge som föddes för 5 dagar sedan har i stort sätt bara legat i ett hörn, vi ser att han rör på sig och liksom "borrar" sig ner i substratet så bakdelen syns eller knappt någonting alls. Den har bytt ställe någon gång men verkar nu hittat ett favoritställe. I den hörnan är också värmelampan riktad så jag börjar bli lite orolig att han ska "torka".....Funderar också på detta med fukten: en natt sov den i boet men sen nergrävd. När ska dom börja äta och dricka ? Han sprattlar och verkar hur pigg som helst när jag tar upp honom och vill ju inte heller hålla på och stressa / peta utan låta honom vara i fred....( men jag var tvungen att kolla, för säkerhets skull ) Det är ju vår första unge så vi vet inte riktigt vad som är "normalt" ? Vad ska jag göra ? :unsure:

// hälsn Agila

Edited by agila
Link to comment
Share on other sites

Våra grekungar kan vänta några veckor innan dom börjar äta. Dom ligger mest nergrävda första tiden.

Link to comment
Share on other sites

Våra grekungar kan vänta några veckor innan dom börjar äta. Dom ligger mest nergrävda första tiden.

Då är jag lugn, Vi tycks ha fått en helt normal liten unge..... :) tack för snabbt svar P-A! // Agila

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...