Jump to content
Sköldpaddsforum
Sign in to follow this  
Regna

Äntligen Ute!

Recommended Posts

Regna

Det verkar som om köldknäppen är över. Idag har vi (Gotlands östkust) haft det riktigt varmt för första gången på länge, och nattemperaturen ska nu stanna över 10 grader enligt prognosen. Paddorna har blivit vägda och inspekterade och sedan fått komma ut i hagen för att stanna (med undantag för de bägge Galbinifrons som kräver lite mer etablerad värme). Vattnet i stora dammen var 20 grader på middagen. Ikväll vid 20-tiden var luften 15 och vattnet 18 grader.

Jag har suttit i hagen nästan hela dan och kollat på dem när de har gått runt och undersökt allt. Årets nyhet blev en stor bit ihålig stock som jag lagt halvvägs ner i vattnet. Den gillades skarpt och alla provade att gå igenom den från bägge håll flera gånger, och att ligga och sola i det grunda vattnet i öppningen (bilderna). Så skönt att det äntligen blev sommar!

Hur är det hos er andra på forumet? Det vore kul att höra utflyttningsrapporter från olika delar av landet!

post-7957-0-51074300-1339181627_thumb.jppost-7957-0-09876900-1339181657_thumb.jppost-7957-0-31190300-1339181694_thumb.jp

• Like 1

anol03

Riktigt fint och smart med stocken :-)

Regna

Tack ska du ha! Den var lika populär idag som igår :).

P-A

Roligt att se naturtrogna miljöer :)

TMNT

Ser riktigt trevligt ut det där. Bra jobbat :)

Hur är det hos er andra på forumet? Det vore kul att höra utflyttningsrapporter från olika delar av landet!

För egen del så går det lite trögare med utsläppandet. För ett par veckor sedan så släppte jag först ut min rödörade då vi hade väldigt varmt väder med mycket sol på dagarna. Men efter det har det var rätt dåligt väder med svala dagar och kalla nätter, så jag var tvungen att ta in dem igen. Idag när jag vaknade var det 3 grader ute. Bor på det småländska höglandet, så det hjälper väl kanske inte till..

Nu har vi visserligen ett gäng koifiskar i vår damm, så jag får nöja mig med dem tills temepraturen stabiliserar sig.

Edited by TMNT