Jump to content
Sköldpaddsforum
Regna

Litet Vattenhål

Recommended Posts

Regna

Häromdagen skulle jag göra ett litet vattenhål i hagen av några spillbitar dammfolie och lite överbliven betong från dammbygget förra våren. När jag hade grävt gropen, lagt i folien och blandat betongen kom jag på att jag inte hade någon form - typ en balja eller stor skål - att gjuta runt. Minuterna tickade och jag hittade inget som passade, så till slut bredde jag ut en tom jordpåse över betongen i hålet och tryckte ner diverse bråte: En halv påse sand, en påse korngödsel, några stenar och gräsmattebitar.

Idag hade det gått fyra dagar (fjolårsbetong härdar långsammare än färsk) och jag tog bort "formen". Det blev en väldigt rolig liten grop med olika nivåer och diverse skrevor och knöligheter. Mycket bättre än om jag hade haft en balja eller något annat onaturligt slätt och fint. Rekommenderas! (Hålet är ungefär 50 cm i diameter.)

post-7957-0-06135700-1338406894_thumb.jppost-7957-0-66184900-1338406899_thumb.jppost-7957-0-38156900-1338406909_thumb.jp

• Like 1

hvh@home.se

Vilken bra ide!

Det blev ju kanon med de olika nivåskillnaderna och snyggt med.

Hälsningar

Helen

Helena Palén Berggren

Allt du gör blir så bra. For nog ta en tur till Gotland och tjuvkika i sommar :)

Regna

JA! Det skulle vara kul!