Jump to content
Forum Sköldpaddor

Nåra Korta Frågor


Guest sköldpadds_tokig

Recommended Posts

Guest sköldpadds_tokig

Ja vet att nåra undrar om ja ringt till vetrinären eller så så här är mitt svar:

ja har pratat med två vuxna reptil människor (inte över internet, på riktigt) och dom sa så här: "ta upp den skadade på land i ett dygn och tvätta honom med vanlig sårtvätt, nån gång ibland kan du bada honom" det va lite kortfattat..

Men ja ångrar mej att ja inte frågade mer, nu kom ja på fler frågor men ja hoppas nån här kan svara på det:

Men om ja ska ta upp honom på land i ett dygn så kommer han ju inte få nå uv-ljus, för den enda platsen med uv ljus hemma hos mig är i akvariumet.. Kan han vara utan uv ljus så länge, och hur lång tid kan vattensköldpaddor vara utan uv ljus egentligen ?

Hur lång tid kan vattensköldpaddor vara utan vatten ?

Men ska han sova uppe på land också ? Kan vattensköldpaddor göra det ?

HOPPAS HOPPAS HOPPAS att nån svarar ..

mvh jessica, sköldpadds_tokig

Link to comment
Share on other sites

Jadå han kan sova på land. De klarar sig ett par dagar utan UV och vatten utan att ta skada.

Så du kan vara lugn.

Link to comment
Share on other sites

Vilken bra artikel P-A! Mycket bra!

Läs f.ö om mitt nya veterinärbesök idag... billigt är det iaf inte... tur man har försäkring.

SKÖLDPADDSTOKIG! Det är dina föräldrars ansvar att se till att kontakta veterinär, inte ditt! Så på dem!

Link to comment
Share on other sites

Guest sköldpadds_tokig

Helena ; Okej men är det säkert att han somnar då ? tänk om han ligger där utan att sova en endaste blund.. :(

Men om man har honom uppe på land ett dygn så lär han ju bli jätte törstig eller ?

LenaS; Okej ja ska ja ska.. Men det är bara det att ja tror inte det behövs längre! Ja kan kanske ta en bild på svansen med våran nya digital kamera, den är jätte bra, man kan ta värsta närbilderna ! :P

TACK TACK TACk för alla svar

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...