Jump to content
Forum Sköldpaddor

Simmar Konstigt Och Äter Inte..


anke
 Share

Recommended Posts

Hej, min ena sköldpadda simmar konstigt och äter inte. Med konstigt menar jag att ena sidan liksom hänger ner väldigt mycket medan den andra är vid ytan. Vad är det för fel på henne?

Link to comment
Share on other sites

Beklagar sorgen! Vet du vad som hade hänt med den? :(

Link to comment
Share on other sites

Så tråkigt, jag beklagar sorgen.

Det låter som om hon hade fått någon luftvägsinfektion, kanske lunginflammation. Om du har fler sköldpaddor i samma akvarium tycker jag att du ska kontakta veterinär omgående, även om de inte har några symptom.

Link to comment
Share on other sites

Usch, det var bland det hemskaste jag varit med om.. Jag har ingen aning om vad det var, hon mådde bra och åt bra dagen innan så det kom verkligen som en chock.

Jag har en till sköldpadda i samma akvarium, ja. Han har inga symtom, men det hade ju å andra sidan inte Lisa heller förrän precis innan hon dog. Bäst att jag kontaktar veterinären!

Förresten funderar jag på att skaffa en ny nu, för min andra sköldpaddas skull, för visst gillar de inte att vara ensamma? Han är dock väldigt "mesig" och feg, han är rädd för nästan allt så jag vet inte om det blir negativ effekt istället. Vad tror ni, och bör de ha samma eller motsatt kön isåfall? Funkar olika arter ihop?

Tack för all omtanke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...