Jump to content
Forum Sköldpaddor

Egytier O Tunisier


agila
 Share

Recommended Posts

Hej! Sedan vi köpte våra första paddor: Egyptier 2005 så har jag varit "periodare" i forumet....känns tryggt och intressant att få kontakt med likasinnade och snabba, proffsiga svar när man undrar över något. Nu har jag sportlov men så mycket sportande har det inte blivit pga en dunderförkylning :-( så jag har passat på att läsa i forumet sånt jag annars inte tar mig tid för- oj vad mycket jag fått lära mig- kul. Nu har jag en fundering ang Tunisierna ( vi valde mellan Egyptier o Tunisier då vi ville ha en liten padda och ingen dvalning! att det kanske inte var den idealiska nyb. paddan kunde inte hjälpas! ) Vi fick våra Egypter hos Hasse och om jag nu minns rätt så sa han att Egyptierna kan vara tillsammans som vuxna, även flera hanar men att det inte funkade med Tunisierna. Detta bidrog också det till valet av art för vår del. Känsligheten för fukt, kyla och andra arter hade ju båda sorterna gemensamt. Nu är jag nyfiken på att höra mer från er som har denna art, Min bild är att det trots allt finns lite fler Tunisier bland oss sköldpaddsägare än Egytier och kanske är det någon som har bägge? Vore intressant att höra en jämförelse av någon som har erfarenhet av att hålla båda?

Hälsn Agila

Edited by agila
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...