Jump to content
Forum Sköldpaddor

Flytt Av Forumet


P-A
 Share

Recommended Posts

På grund av höjda priser hos webhotellet invisionzone i USA kommer forumet att flyttas till ett skandinaviskt webhotel och vi kommer då att köra på en annan adress:

skoldpaddsforum.se

Installationen har beställts och jag kommer att informera om hur det går och när vi stänger på denna adress.

Link to comment
Share on other sites

Installationen av programvaran är gjord och det fungerar på servern i Danmark. Väntar nu på att Invisionzone i USA ska hjälpa mig att ladda över all data.

Link to comment
Share on other sites

Hoppas det går bra och att de gör en back up innan :P

Link to comment
Share on other sites

Det är det första man får lära sig, synd bara att inte alla som yrkesarbetar med databaser gör det. :blink: Verkar som en del tror att inget kan gå fel då de arbetar.

Jag vill inte ha jobbet att återställa om jag inte gjort en backup hos en kund...

Link to comment
Share on other sites

Det är det första man får lära sig, synd bara att inte alla som yrkesarbetar med databaser gör det. blink.png Verkar som en del tror att inget kan gå fel då de arbetar.

Jag vill inte ha jobbet att återställa om jag inte gjort en backup hos en kund...

Yrkesarbetar man med databaser så förutsätter man ju att kunderna har välfungerande transaktionsloggar. Att vara beroende av tidsdistinkta backuper är inte en hållbar databasmiljö :)

Link to comment
Share on other sites

Det jag menar är att när jag gör en versionsuppdatering hos en kund tar jag alltid en backup på hela programmet inkl.db för att vara säker om nåt skulle gå fel. Då kan jag alltid "backa".

Flera av våra kunder vet knappt vad en databas är. Jag är glad att de hittar Enter på tangentbordet när jag supporterar dem :)

Link to comment
Share on other sites

Det jag menar är att när jag gör en versionsuppdatering hos en kund tar jag alltid en backup på hela programmet inkl.db för att vara säker om nåt skulle gå fel. Då kan jag alltid "backa".

Flera av våra kunder vet knappt vad en databas är. Jag är glad att de hittar Enter på tangentbordet när jag supporterar dem :)

Hehe. Jag var bara lite dryg. Självklart skall man se till att ha riktiga backuper när man gör förändringar. Men man kan inte lita på att fasta backuppunkter helt och hållet. Mycket kan gå fel som man måste sy ihop utan att bli av med timmar/dagars data :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...