Jump to content
Forum Sköldpaddor

Inloggning


Ronnie
 Share

Recommended Posts

Hej P-A,

varför inloggning vid besök på forumet?

/R

Link to comment
Share on other sites

Invisionpower där forumet ligger har ändrat prisbilden så att man får betala beroende på antalet aktiva medlemmar och gäster.

Det ligger ofta på över 60 och det skulle innebära en prishöjning för mig på ett par tusen per år.

Jag försöker nu få stopp på sökmotorer som automatiskt läser igenom forumet men antalet ligger fortfarande högt.

Jag kan inte läsa forumet när jag är utloggad men jag kan se att gäster läser olika ämnen. Förstår inte riktigt. Har frågat supporten men får vänta tills dom vaknar i USA.

Om jag inte får ordning på detta och priset blir för högt kommer jag att försöka flytta hem forumet till mitt ordinarie webbhotel och sköta det utan support från IPB.

Om det inte lyckas med en flytt kommer jag att lägga ner och starta et nytt forum på en annan plattform.

Link to comment
Share on other sites

Ajdå! detta var ju inte bra men inte förvånansvärt, alla som kan försöker naturligtvis sko sig.

Hoppas det ordnar sig.

/R

Link to comment
Share on other sites

Tack för ditt engagemang P-A !

Är det något vi Forumanvändare kan hjälpa till med ? Tänker på antalet inloggningar etc .

Gott Nytt År !

annette

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag stängt för gäster, man måste vara inloggad för att komma åt forumet och då blir kostnaden acceptabel.

-Men, så vill jag inte ha det. Jag vill att även icke medlemmar ska kunna ta del av den information som samlats genom åren.

Därför har jag börjat undersöka möjligheter till flytt och det ser ut som att det kommer att kunna genomföras.

Det blir då en ny adress. Antingen

forum.landskoldpaddor.se

eller

skoldpaddsforum.se

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu påbörjat att flytta forumet från USA till ett skandinaviskt webbhotel där jag har mina tre hemsidor.

landskoldpaddor.se

uppfodning.landskoldpaddor.se

shop.landskoldpaddor.se

Den nya adressen kommer att bli:

skoldpaddsforum.se

Jag har idag köpt den domänen.

Ännu lite oklart med tidpunkten. Mitt skandinaviska webbhotell behöver flytta mitt konto till nya servrar för att klara de behov IP.Board har på "miljön".

Förmodligen går vi över vid månadsskiftet januari/februari.

Eftersom jag har jobbat med IT sen början på 70-talet då det hette data och nu är pensionär så ser jag fram mot denna konvertering med stor spänning.

Ska försöka få en leverantör vars kund övergår från ett abonnemang till en mindre inkomstbringande engångskostnad för en licens att samarbeta med en leverantör som får jobb med en konvertering och som kanske i framtiden får mer inkomster från kunden i fråga.

Och sen undrar många hur man får tiden att gå som pensionär :lol:

Hoppas på det bästa men befarar det värsta B)

Link to comment
Share on other sites

Huvudsaken är att vi får ha kvar Forumet och vi är alla grymt tacksamma för ditt stora arbete !

Hoppas att allt funkar som tänkt , det är ju en väldig tur att du dessutom har gedigen IT-kunskap !

annette

Link to comment
Share on other sites

det är ju en väldig tur att du dessutom har gedigen IT-kunskap !

Men tyvärr inte i

  • PHP 5.2+
    • GD2 Extension
    • SPL Extension
    • DOM XML Extension
    • JSON Extension

    [*]MySQL 5+

:unsure:

Vi körde IMS, CICS, COBOL och DB2 och vad det nu heter men det kan jag glömma :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

P-A, jag har faktiskt inte tänkt på att forumet kostar dig pengar förutom allt arbete!

Vi sköldpaddsägare lägger ju ner en hel del pengar på andra viktiga saker till våra djur - lampor tex. Om det fanns ett bankkonto för forumet tror jag att många skulle ha både lust och möjlighet att lämna ett litet frivilligt bidrag då och då. Om till exempel 20 medlemmar för över 20 kronor i månaden så blir det faktiskt 4800 kronor på ett år. Alltid något!

Jag vet inte om det skulle bli komplicerat på något vis rent skattetekniskt?

Link to comment
Share on other sites

Tack för omtanken :D

De som handlar från Sköldpaddsgrejer stöder forumet. Vi fortsätter så.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...