Jump to content
Forum Sköldpaddor

Vilken Art?

Smulis
 Share

Recommended Posts

Vad är detta för art? Det är en hona tror jag,och den ska vara 8-9 år gammal.

post-8828-0-94336000-1320413771_thumb.jp

post-8828-0-63012000-1320413801_thumb.jp

Kan vara C.Amboinensis men jag vill se mer av teckningen på huvudet.

Hur gör jag för att lägga in ytterligare bild? Vi har två asiatiska dossköldpaddor hemma, den är väldigt lik de i skalfärg,form osv.

Men den här har näbb, alldelles för lång näbb dessutom tror jag. Våra asiatiska dossköldpaddor har "mun", inte näbb som

denna har. Hon är väldigt blyg och svår att få att sticka ut huvudet på.

Våra asiater har gula ränder i ansiktet,det har inte denna.

Är det en landsköldpadda eller ska denna vara i vatten? Vi fick med den när vi köpte ryska stäppsköldpaddor. Den gick tillsammans

med stora tunga ryssar. Vi tyckte inte alls att det kändes så bra utan vill försöka få den att få en dräglig och bra tillvaro.

Hon har de två gula linjerna på ovansidan som en asiatisk dossköldpadda har,men i övrigt är hon inte gul i ansiktet. Och så har hon näbb.

Annars är hon väldigt lik våra asiatiska dossköldpaddor. Har nån en aning? Är det en asiat trots näbben?

Jag tror också att det är en Cuora amboinensis, svårt missbildad bl a näbben och kanske fel färger p g a felaktig skötsel tillsammans med ryssar.

Okej. Tack! Ska man försöka fila näbben eftersom den är jättelång? Då ska hon nog få vara tillsammans med våra asiater då.

Jag har aldrig nånsin sett smutsigare sköldpaddor,de fick en annan färg efter att jag badat dem. Så denna lilla tjej kanske får

en annan färg i ansiktet när hon blir lite renare.