Jump to content
Forum Sköldpaddor

Söker Sköldpadda Till Fotografering


Jann Lipka
 Share

Recommended Posts

Hej,

Vi söker en mindre sköldpadda (ca 10-15 cm i diametern ) till en fotografering. Bilden kommer att publiceras i en större tidskrift.

Temat är; konstiga saker som spolats ner i toaletten. ( enligt reningsverken )

Toaletten kommer rengöras grundligt och täppas till så att det inte finns någon risk att sköldpaddan försvinner ner i rören.

Ingen risk att sköldpaddan skadar sig .

Plåtningen kommer äga rum på Södermalm nu på fredag em 4 Nov . i Stockholm och kommer ta ca 50 minuter.

Det finns litet modellarvode för sköldpaddan.

Maila mig jann(snabelA)lipka.se vid frågor .

Min hemsida www.lipka.se.

Link to comment
Share on other sites

Varför inte göra ett fotomontage? Ärligt talat tror jag att du kommer att få svårt att hitta någon här som vill låna ut sin sköldpadda till något sådant. Jag hade inte gjort det i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Jag är medveten om att sköldpaddor är mycket känsliga djur och har använt de som

" fotomodeller " förut. Allt görs under ordnade former, utan risker och på ett hygieniskt sätt.

Det vore ganska enkelt att hitta en människa till liknande bild för vår "statist ersättning" på 500.- :-) .

Sköldpaddan i bilden är viktig eftersom den gör bilden mycket roligare - alla älskar sköldpaddor -

speciellt fotografer !

kanske vissa Sköldpaddor gillar tom spela lite teater ? :-)

Link to comment
Share on other sites

"Sköldpaddan i bilden är viktig eftersom den gör bilden mycket roligare - alla älskar sköldpaddor -"

Kanske sant, men, alla sköldpaddor älskar inte toaletter ;)

"Allt görs under ordnade former, utan risker och på ett hygieniskt sätt."

Vem garanterar det?

/R

Link to comment
Share on other sites

Du får ursäkta om jag blir förbannad men en vattensköldpadda är ingen människa och kan därför inte själv välja om den vill spela teater genom att bli nedsläppt i en toalett som antingen har bakterier från mänsklig avföring eller är rengjord med giftiga kemikalier.

Link to comment
Share on other sites

Hej!Kan inte forst varfor alla ar sa negativa,om detta gors under ordnade former som beskrivs kan det val inte vara nagra problem,om jag bott i Sverige hade jag mer an garna lanat ut en skoldpadda for detta andamal.....kostnads fritt!

Varma och Soliga Halsningar.

Jan

Link to comment
Share on other sites

En toalett är trots allt bara en skål i porslin, ett material som är mycket lätt att hålla rent. Sköldpaddan är ju inte belastad med våra associationer i sammanhanget utan uppfattar den säkert som vilken hink som helst :). Och visst finns det äventyrslystna individer som inte blir sönderstressade av en utflykt till fotografen, det är ju upp till varje sköldpaddsägare att själv bedöma.

(Mer orolig för att någon av alla dem som dagligen försöker bli av med sina vattensköldpaddor på Blocket skulle få en idé när de ser bilden... Huvva!)

Link to comment
Share on other sites

Hej Jann!Du ar valkommen till mej i Thailand,du kan fa fotografera skoldpaddor i parti och minut,kan namnas vi har vattenklosetter aven i detta landet,straxt over 5000 spann med Thai airways t.o.r BKK.

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Alltså, jag har ingenting emot att man låter sina sköldpaddor ställa upp som fotomodell. Det är grejen med toaletten som jag inte gillar. Hur rengör man en toalett så att sköldpaddorna inte skadas av rengöringsmedlet? Vem garanterar det? Och hur vet man att det inte finns bakterier kvar i toaletten som är skadliga för sköldpaddan?

Dessutom tänkte jag precis samma sak som Regna. Med tanke på alla misskötta sköldpaddor på Blocket som folk inte hittar ny ägare till så kan det säkert vara både en och annan idiot som tänker tanken efter att ha sett en sådan bild - speciellt med tanke på att artikeln handlar om annorlunda saker som folk spolar ner i toaletten. En sådan bild (även om den är riktad till vuxna) kan även ge barn tokiga idéer. Nu hittar jag inte bilden på nätet, men för ganska många år sedan fanns en reklambild eller film (minns inte nu) där en kattunge snurrade runt i en tvättmaskin. En del barn tyckte att det såg vansinnigt roligt ut och provade saken hemma med familjens katt med kanske inte så lyckat resultat.

Link to comment
Share on other sites

Här är en bild på en sköldpadda som är upphittad i en toalett i en snabbmatsresturang om man skall tro bloggen bilden kommer från..

debbies%20turtle.jpg

Edited by anol03
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...