Jump to content
Forum Sköldpaddor

Ett Önskemål


Guest mappen

Recommended Posts

Guest mappen

om det skulle kunna gå att lägga upp något köp och sälg för det skulle kunna gyna både uppfödare och köpare och även rekomendera tillbehör ex utan att gyna bara sälgaren osv

Link to comment
Share on other sites

Det går men jag vill inte ha ett köp- och säljforum.

Det finns alldeles för många olagliga annonser på olika annonssidor.

Exempel på olagliga annonser:

Grekisk hona köpes

Landsköldpadda köpes

Grekisk landsköldpadda säljes

Tveksamma fall:

Rysk stäppsköldpadda köpes

Rysk stäppsköldpadda säljes

Jag vill inte bedömma vilka annonser som är olagliga resp lagliga.

/P-A (admin och moderator)

Link to comment
Share on other sites

Guest mappen

det kanse jag som var lite otydlig.olagliga annonser det ska inte förekomma min tanke var från uppfödare och forums medlemmar som har läsnat eller på annat sätt inte kan ha kvar dom.så att serigösa köpare och säljare kan göra sig bekant.

men då blir det vell så att dom täcknar sig på forumet och sälger på oserigöst sett men då har man lite koll.för det kan var ovetskap i många fall

Link to comment
Share on other sites

Jag tror redan detta forum på sätt och vis kan fungera som ett köp och sälj men på rätt nivå.

Flera uppfödare finns här, man kan ställa frågor om omplacering och liknande, söker man något kan man få kontakter med andra som har sköldpaddor.

Att lägga upp en köp och säljfunktion verkar dumt då många Landsköldpaddor som anonseras ut på andra håll inte är tillåtna att sälja.

/A

Link to comment
Share on other sites

Guest Marita

när jag ser en annons så blir jag sugen och har gjort det också meddelat på detta forum i hopp om att någon som redan har sköldpadda kan tänka sig en till, för troligen är det sköldpaddor som har haft en dålig eller sämre uppväxt, men man vill inte uppmana att det blir olagliga köp eller annonseringar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...