malmros Postat Mars 30, 2010 Share Postat Mars 30, 2010 (edited) har en kartsköldpadda och en gulbukad vattensköldpadda, båda TROLIGTVIS honor i samma akvarie .. häromdan när jag skulle mata dem fick jag chocken när jag såg att någon av dem lagt 7 st ägg ! vet inte vilken av dem det är, å tidigare har det bara vart ett, eller högst två st ägg. Är förvånad över hur dom får plats, för varje ägg var ungefär 5cm långa å lika stora i omkrets ! ska man göra nåt speciellt vid såna tillfällen eller är det bara att ta ut äggen å slänga dem? Edited Mars 30, 2010 by malmros Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saga Postat Mars 31, 2010 Share Postat Mars 31, 2010 Om de bägge är honor och inte har gått med hanar av samma art lär det röra sig om obefruktade ägg. Kanske kan det vara en fördel att könsbestämma dem, lägg ut bilder på svansar och paddor i Könsbestämningsdelen så lär du få hjälp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts