Jump to content
Forum Sköldpaddor

T Kleinmanni


Andreas
 Share

Recommended Posts

Ryktet att Hasses paddor flyttat hem till mig har väl spridit sig ganska väl vid det här laget. När det gäller de Egyptiska brukade dessa börja lägga ägg omkring Jultid hos Hasse, här hos mig har det inte hänt så mycket och jag var helt övertygad om att det inte skulle bli några ägg från dessa under denna säsong.

Plötsligt händer det :)

Igår

Testudo+kleinmanni_82126.jpg

Idag

Testudo+kleinmanni_82129.jpg

Testudo+kleinmanni_82130.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stort grattis Andreas, kul när saker och ting som man verkligen hoppas på fungerarbiggrin.gif

Blev det fyra ägg? tror du att det kommer fler ägg i dagarna från samma hona?

Link to comment
Share on other sites

Den ena honan lade ett ägg, den andra fyra. Från mina Egypter som jag sedan tidigare har jag som mest fått som mest två ägg per kull men Hasses djur har visat sig produktiva även tidigare :D

Med lite tur hinner lägger de en kull till var nu under våren, det är bara att hoppas.

/A

Link to comment
Share on other sites

Roligt att det ser ut som att du kommer att förvalta Hasses framgångar med denna art.

Link to comment
Share on other sites

Det var väl min plan men jag får nog erkänna att jag kännt en viss oro att misslyckas. Egypterna känns som den art som är viktigast att lyckas med av Hasses gamla paddor så det känns som det börjar från rätt håll:) Med lite tur kan det även bli något från Tuniserna då ett par av honorna parar varandra :rolleyes:

Dvalarterna är jag inte lika orolig att misslyckas med, här finns det liksom ett gjutet recept för att det ska funka, fyra månader i kylen och sedan ut i vårsolen :)

Link to comment
Share on other sites

Tråden fick en vändning från kleinmanniägg till snösituationen. Har splittrat tråden. Se under diverse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Grattis!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

hej! Nu när Skalman lagt sitt fösta ägg så läser jag förstås ALLT om ägg och uppfödning som finns i detta forum och det var härligt att höra och se! att våra paddor har fått " syskon" ...... våra tre Egyptier är ju också ungar från Hasse. Hoppas nu att Skalmans ägg blir till ungar men jag har förstått att det är svårt och inget att ta för givet. Äggkläcningsmaskin ska såklart inhandlas. Sedan håller vi tummarna :-)

Mvh

Agila

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...