Jump to content
Forum Sköldpaddor

8 Stycken Rödörade Vattensköldpaddor Behöver Nytt Hem!

KRIZZTER
 Share

Recommended Posts

Hej alla sköldpaddsvänner!

På min arbetsplats har vi en pausplats som kallas Oasen. Där har vi träd och växter så att det påminner om en tropisk miljö. Dessutom har vi en damm med sköldpaddor och ciklider. Mycket trevlig och avslappnande miljö att pausa i. Vi har nu fått problem med att dammen är s a s överbefolkad. Vissa av våra arbetskamrater har nämligen lämpat av sina vattensköldpaddor i dammen, säkert i tron att de gjorde sköldpaddorna en tjänst, nu när ägarna inte kunde/ville ha dem kvar hemma. Så nu står vi djurvänner där med ett trist problem. Vi måste minska antalet sköldpaddor i dammen. Jag tar mycket gärna emot både intresseanmälan om att ta över en eller flera sköldpaddor eller goda idéer vad som kan göras åt situationen. Blå Stjärnans djursjukhus i Göteborg ger oss ett rabatterat pris på avlivning men det är egenligen det sista vi vill för våra sköldpaddor.

Maila mig gärna på: krister.bivestam@volvo.com. Kollar givetvis även på forumet.

Vart i landet finns dessa paddor?

Ja, det hade ju varit bra att skriva med det samma, eller hur?

Paddorna finns i Göteborg. Volvo Lastvagnars Tuvefabrik.

Ja, det hade ju varit bra att skriva med det samma, eller hur?

Paddorna finns i Göteborg. Volvo Lastvagnars Tuvefabrik.

Kanske kan man höra med Fjärilshuset i Stockholm ( kanske finns ngt liknande i Göteborgsområdet?)Vet att det är några akvarie intresserade killar som tagit över.De har papegojor , grodor , fiskar ,fjärilar och en landsköldpadda där.

De kanske skulle vara intresserade av en sköldpaddsdamm ?

Det är också en tropisk miljö , så det kanske vore något?

Tropikhus och djurparker är som regel inte intresserade, de får garanterat förfrågningar allt som oftast när det gäller att ta emot sköldpaddor.

Om det är Rödörade kan jag eventuellt hjälpa till att omplacera dem (och eventuellt kan jag behålla några själv) men dock först i vår(Mars -april när det går att ha dem utomhus)Varken jag eller det andra alternativ jag har i åtanke har möjlighet att hålla paddorna inomhus utan de bor i damm hela den tid de inte dvalar i kylskåp.

Maila mig på andreas@skoldpaddor.se om ni behöver min hjälp.

/A