Jump to content
Forum Sköldpaddor

3's Reklam


lindaeklund
 Share

Recommended Posts

Jag tycker 3's reklam som just nu sänds på tv3 är hemsk! Leka med en sköldpadda på det viset är inte okej! Eller vad tycker ni? För visst är det väl en riktigt sköldpadda..?!

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte TV3 så jag vet inte. Men jag tycker du ska kontakta tre angående detta o protestera. I sista hand får man väl anmäla annonseringen någonstans.

Link to comment
Share on other sites

ja jag har sett den också, men kom fram til att med dagens teknik så kan det ju inte vara på riktigt!???

då skulle de nog bli stämda..

Link to comment
Share on other sites

Säg inte det. Allt går att sälja med mördande reklam.

Det skulle inte vara första gången ett djur misshandlas i en reklamfilm

Link to comment
Share on other sites

skickade en fråga till tv3´s klagomur på feedback@viasat.co.uk

Får väl se vad dom svarar

Tack så mycket för hjälpen! Har inte fått iväg något mail till dem än, men då inväntar vi ett svar på ditt och ser vad de säger! Reagerade på reklamen första gången jag såg den.

Tänkte berätta för er som inte sätt den.. Helt ärligt vet jag inte riktigt budskapet med reklamen, speciellt inte varför de nu ska ha en sköldpadda med överhuvudtaget. Någon som vet? Men först låter de sköldpaddan (som är en landsköldpadda av någon art) sitta på en liten leksaksmotorbåt som de kör på vattnet. Sedan är det ett klipp där en kille håller ute sköldpaddan genom fönstret när de kör en bil.

Tänk om sköldpaddan hade hamnat i vattnet? Tänk om de hade tappat sköldpaddan när de åkte bil?

Sjuk reklam helt enkelt.. Men det finns säkert som Merlin säger många reklamer där de använder djur på fel vis..

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket för hjälpen! Har inte fått iväg något mail till dem än, men då inväntar vi ett svar på ditt och ser vad de säger! Reagerade på reklamen första gången jag såg den.

Tänkte berätta för er som inte sätt den.. Helt ärligt vet jag inte riktigt budskapet med reklamen, speciellt inte varför de nu ska ha en sköldpadda med överhuvudtaget. Någon som vet? Men först låter de sköldpaddan (som är en landsköldpadda av någon art) sitta på en liten leksaksmotorbåt som de kör på vattnet. Sedan är det ett klipp där en kille håller ute sköldpaddan genom fönstret när de kör en bil.

Tänk om sköldpaddan hade hamnat i vattnet? Tänk om de hade tappat sköldpaddan när de åkte bil?

Sjuk reklam helt enkelt.. Men det finns säkert som Merlin säger många reklamer där de använder djur på fel vis..

skall bli mycket intressant att se vad dom svarar... jag tog förgivet att det var trickfilmat dom är ju i vatten!!!! jag menar paddan sitter fast på en båt, tänk om den välter och hamnar upp å ner???

budskapet är väl att det skall gå snabbt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...