Jump to content
Forum Sköldpaddor

Bilder


P-A
 Share

Recommended Posts

Tråkigt att se att det laddas upp bilder på sköldpaddor som placerats på bord, i handen eller på golvet för att fotograferas.

Fotografera era sköldpaddor i den miljö ni skapat för dem.

Link to comment
Share on other sites

OK. Jag är en av de som laddat upp bilder av ex. ungar jag hållit i handen....( det var mest för att deras navel ej hade slutits och de låg kvar i kläckaren...I den får man inga vidare bilder..) Jag ska hädanefter ta bilder i deras miljö!

Link to comment
Share on other sites

OK. Jag är en av de som laddat upp bilder av ex. ungar jag hållit i handen....( det var mest för att deras navel ej hade slutits och de låg kvar i kläckaren...I den får man inga vidare bilder..) Jag ska hädanefter ta bilder i deras miljö!

Ja, men det är väl bra att vi får se bilder på nykläckta också :) Om de inte ska vara i substrat då menar jag så är det ju lite svårt att fota i deras naturliga miljö - skulle vara om man lägger dem på en sten i så fall? Lite synpunkter från en som inte vet någonting om hur man kan fota nykläckta.

Golvsköldpaddor är iaf värst att se :(

Edited by Mimmi
Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte det är nykläckta ungar P-A syftar på med sitt inlägg.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte det är nykläckta ungar P-A syftar på med sitt inlägg

Helt rätt, även om jag själv helst fotograferar ungarna på naturligt substrat även om skölden inte gått ihop.

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt, även om jag själv helst fotograferar ungarna på naturligt substrat även om skölden inte gått ihop.

Hmmm - men om man KAN fotografera nykläckta ungar på naturligt substrat så är väl det att rekommendera iaf?

Link to comment
Share on other sites

Honorna lägger sina ägg i jorden......

Ja, det känner jag till - men tänkte att det kanske var någon anledning till att man försökte skydda dem något från det i fångenskap eftersom man tydligen lägger dem på papper och inte jord när de är nykläckta.

Då verkar det ju klart bäst att fotografera även nykläckta i naturlig miljö.

Edited by Mimmi
Link to comment
Share on other sites

Vår tanke med att lägga kläckande ägg på fuktigt hushållspapper är att det ska bli en fuktig miljö och att ungen ska kunna slicka i sig lite vatten om kläckningen tar lång tid. Vi lärde oss det av Gerhard Eger (villa-testudo).

Ungar som käcks i kläckare avdunstar förmodligen mycket mer än ungar som kläcks naturligt.

Det förekommer att ägg placeras på sand i kläckare.

Bilden från villa-testudo.de

48b7a6ab63.jpg

Edited by P-A
Link to comment
Share on other sites

Själv har jag faktiskt lagt nykläckta ungar på en fuktig tygtrasa istället för hushållspapper som gärna smular sig när de går fram och tillbaks.

Tygtrasan är av bomull och endast tvättad i vatten.

post-1347-125051264318_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag fattra vad PA menar. :)

Det är inte kul att se golvpaddor. Min hane hra tidigare varit golvpadda och är deformerad i skal samt om fötterna. Hur insidan ser ut vet man aldrig!

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att se att det laddas upp bilder på sköldpaddor som placerats på bord, i handen eller på golvet för att fotograferas.

Fotografera era sköldpaddor i den miljö ni skapat för dem.

Jag fattar också vad P-A menar - tror jag ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...