Jump to content
Forum Sköldpaddor

Vattensköldpaddorna Då ?


Guest sköldpadds_tokig

Recommended Posts

Guest sköldpadds_tokig

Himlans bra forum, men alla skirver ju bara in på landsköldpaddsforumet..

Är det inga som är intresserade av vattensköldpaddor här ?

Ja skulle gärna vilja ha nån att snacka vattensköldpaddor med..

Link to comment
Share on other sites

Från början fanns bara ett forum för landsköldpaddor kopplat till min hemsida om landsköldpaddor. Forumet har funnits i olika skepnader sedan 4 år tillbaka. Det kom då och då upp frågor om vatten- och sumpsköldpaddor. När detta utseende skapades la jag upp olika avdelningar för olika typer av sköldpaddor.

Det verkar som om folk som har landsköldpaddor är mer engagerade och deltar i diskussionerna fast jag tror att det finns fler vattensköldpaddor än landsköldpaddor i Sverige.

Att avdelningen för vattensköldpaddor inte är lika aktiv kanske beror på att få verkliga vattensköldpaddsexperter deltar vilket kanske inte är så konstigt då forumet tillhör en hemsida om landsköldpaddor.

Link to comment
Share on other sites

Guest znoozan

hej sköldpaddstokig! jag har oxå vattensköldpaddor,2 st! är ingen expert för det men loggar in här lite då å då...

Link to comment
Share on other sites

Guest sköldpadds_tokig

Okej va roligt ! :D ja är inte heller en expert, men ja kan väl rätt så mkt om trekölssköldpaddor, det är sånna sköldpaddor ja har,, vad har du ?

Link to comment
Share on other sites

Guest znoozan

jag har 2 st gulbukade vattensköldpaddor (trachemys scripta scripta). dom heter Ask och Embla och jag har haft dom ca 2.5 år!

Link to comment
Share on other sites

Guest sköldpadds_tokig

jaha ! :D är du samma person som sköldpadds_flikkan här på forumet ??

Link to comment
Share on other sites

Guest znoozan

nej nej absolut inte! ask och embla är lite ovanliga namn på djur trodde jag så jag blev paff när hon blev medlem och hennes oxå hette så!

Link to comment
Share on other sites

Guest sköldpadds_tokig

ja, dom är väldigt ovanliga namn, det kan ju inte bara vara ett misstag att hon döpte dom till samma sak..?!

Link to comment
Share on other sites

Guest znoozan

jag är juh medlem här och på reptinet och namnen på dom står på båda ställena så hon kan juh ha läst det där!

Link to comment
Share on other sites

Guest sköldpadds_tokig

Jo.. ask å embla (fina namn) är ju inte ens nå namn som flera kan komma på i huvudet när man ska döpa djur..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Gäst
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...