Jump to content
Forum Sköldpaddor

lite hjälp med könsbestämmning tack :)

Andez
 Share

Recommended Posts

Hej jag har 4 st Chinemys reevesii som jag gärna skulle vilja ha hjälp att könsbestämma om det är någon som tror sig kunna hjälpa till? :)

Bilder

tack på förhand :)

Titta här fanns det ju fler bilder på sköldpaddorna.

Du skulle inte kunna försöka ta om bilderna likadant och försöka få fokus på sköldpaddorna.

Det är bara ragge som man ser kloaköppningen på.

Ragge är troligtvis en hane

Med bilderna i den andra tråden så tycker jag fortfarande att Jack också ser ut som en hane.

Misstänker även att Ronny är det.

Will däremot skulle kunna vara en hona men som sagt det är svårt att se på bilderna

Hur stora är sköldpaddorna?

oki tack så mycket :)...

jag kan försöka ta lite bilder nästa gång jag är hos dom... dom står nämligen hos min flickvän tills jag flyttar dit tyckte de va onödigt att flytta dom längre än vad som behövdes...

Ronny och Ragge är straxt över 10 cm ( ca 5 år)

Jack och Will är straxt under 10 cm (ca 3 år)

om man tittar på skal och ögon så har Ragge och Will mörkare skal och nästan helt svarta ögon medans Will och Ronny är lite ljusare på skalet och har svarta pupiler med gult runt... svansarna om man jämför längd och "grovlek" så har Ronny och Ragge ungefär lika dana svansar, Jack har något längre och lite smalare men Will är svårt att säga då han som tidigare nämnt blivit biten av Jack (innan jag köpte dom)