Jump to content
Forum Sköldpaddor

Upphittad sköldpadda, hjälp med nytt hem!

Lost

Recommended Posts

Hej, har hittat en övergiven sköldpadda vid mölnesjön men jag har ingen möjlighet att behålla den. Just nu bor den i badkaret vilket inte känns som en hållbar lösning. Jag har pratat med polisen, universeum, blå stjärnan mm men ingen kan göra något. Ska få hjälp med artbestämning av universeum men jag gissar på nån typ av sumpsköldpadda?

DSC00233.jpg

DSC00231.jpg

DSC00235.jpg

Finns det någon som kan ge denna sköldpadda ett gott liv? Transport kan självklart ordnas!

Mvh

Rebecca

Jag vet inte vad det är för art, hoppas bara den får komma till ett bra hem. Egentligen borde denna tråd stå i artbestämningsforumet - tror att det är större chans att få svar då.

Universeum ska hjälpa mig med artbestämning. Har även fått förslaget gulbukad vattensköldpadda vilket kan stämma. Däremot behöver denna sötnos ett hem eftersom någon uppenbarligen har dumpat den i hopp om att den ska kunna överleva på egen hand

OK. Men du kan ju även skriva i vattensköldpaddsforumet, jag tror att fler läser det.

Jag håller med. Är ganska övertygad om att det är en Gulbukad Vattensköldpadda (Trachemys scripta scripta)

MVH Pelle

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...