Jump to content
Forum Sköldpaddor

Trasigt Hermanii ägg....


ohlson10

Recommended Posts

Det är nu 60 dagar i kläckaren och allt OK så lågnt och det syns på 2 av äggen att de verkar utvecklas...

I fredags sprack så det tredje av äggen och jag trodde att nu kläcks de! Men det har runnit litet vätska ur denna spricka och väl i luften så ser det ut som när man kokar ett hönsägg och det spricker att vitan koagulerar...... det är inte mycket men lite grann. Ägget har inte varit skadat tidigare och igen har rört det.

Förstår att det troligen är ett "dåligt" eller att det hänt något under inkubationen, och att ägget nog är " dött"....

Har aldrig hanterat äggen förutom när de lades i kläckaren. håller en fukt på 75-85% och en temp på 31,5-32,5. De andra äggen är vita och fina och har de sista dagarna blivit kritvita.

Vet inte vad jag ska göra med detta ägg. Vill inte kassera det utan att veta säkert. det blir ju med all säkerhet infektion då det är öppet hela vägen in . Vet inte om det är från gulsäcken som det läcker eller vad??

Har nån av er som får fram ägg varit med om detta?

Ska se om jag kan fixa en bild på detta!

Tacksam för hjälp.

Link to comment
Share on other sites

Ingen???????? Som varit med om detta eller ..........?

:huh:

Link to comment
Share on other sites

Ingen???????? Som varit med om detta eller ..........?

:huh:

Hej

Jag har varit med om det några gånger och då kastar jag ägget. De brukar lukta också. Tar det för ett dött ägg, vilket kan bero på flera olika faktorer. Vet inte om det är till så mycket hjälp men jag tror inte att du kan rädda ägget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...