Jump to content
Forum Sköldpaddor

Akvarium för mysksköldpaddor


Mimmi

Recommended Posts

Kul att du tycker det :) Imorgon ska hon få sällskap av ett par ancistrusmalar och deras yngel. Enligt Uwe Geissel ska dessa arter fungera bra ihop.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Malarna verkar tillräckligt stora för att Olivia inte ska äta upp dem :D Hon har försökt smyga sig på dem, men de simmar snabbt iväg om hon kommer för nära, och hon är ju ingen snabb simmare precis. Däremot har jag sett henne äta ett malyngel som kom simmande mot henne. Men det är bara bra, de var fler än jag trodde och akvariet måste vara i biologisk balans.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så här ser akvariet ut nu. Jag har skaffat en till rot - och en till sköldpadda! sedan jag skrev i denna tråd. Testar med en megaray över vattnet också, samt en över land. Har skippat den blå bakgrunden, får se om jag fixar någon annan.

post-714-1217258435_thumb.jpg

Fler bilder kommer.

Link to comment
Share on other sites

Det är lite mörkt på land, men detta är en art som vissa håller helt utan belysning!

post-714-1217258850_thumb.jpg

post-714-1217258968_thumb.jpg

Edit: Man bör elsäkra alla elsladdar som sköldpaddan kan komma åt. Det finns fyrkantiga hårdplastrännor med lock som man kan lägga kabeln i, finns att köpa bl a på Kjell o Co.

Link to comment
Share on other sites

Här ser man lavakrossfiltret

post-714-1217259118_thumb.jpg

Om ni undrar var sköldisarna är så är Espan bakom en rot o Olpan ligger på land.

Edit: Man bör elsäkra alla elsladdar som sköldpaddan kan komma åt. Det finns fyrkantiga hårdplastrännor med lock som man kan lägga kabeln i, finns att köpa bl a på Kjell o Co.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jättefint mimmi! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...