Jump to content
Forum Sköldpaddor

Inavel?

Miss Kiaer

Recommended Posts

Jag har haft föreläsningar idag om Population med mera...Och började tänka på inavel bland sköldpaddor...tänker ni som föder upp landsköldpaddor på inavel?

Och om man har en av sina paddor utan cites hur går det för ungarna då? kan dom få cites-intyg?

Har haft mina funderingar i detta...men jag vill inte fråga min lärare om det, han var ju helt ute och cyklade med hästens anatomi :blink:

Och om man har en av sina paddor utan cites hur går det för ungarna då? kan dom få cites-intyg?

Om ingen på forumet kan svara på det föreslår jag att du mejlar Jordbruksverket. Chansen att få citesintyg för ungarna ökar om man kan dokumentera en del över sköldpaddans bakgrund - den som saknar citesintyg.

Tack P-A

Så du menar Mimmi att om vi har haft sköldpaddan sen han var ett år då vi köpte han utan CITES eftersom vi inte visste att det var lag på det...Det var för 10 år sen i juni så kan man få det kanske godkänt hos jordbruksverket? Jag får maila och fråga dom. Vi kontaktade polisen då fick reda på det med CITES intyget men dom sa att det var lugnt så länge inte vi sålde han, dom försökte få tag i dom vi köpte han ifrån men dom hade flyttat.

Tack P-A

Så du menar Mimmi att om vi har haft sköldpaddan sen han var ett år då vi köpte han utan CITES eftersom vi inte visste att det var lag på det...Det var för 10 år sen i juni så kan man få det kanske godkänt hos jordbruksverket? Jag får maila och fråga dom. Vi kontaktade polisen då fick reda på det med CITES intyget men dom sa att det var lugnt så länge inte vi sålde han, dom försökte få tag i dom vi köpte han ifrån men dom hade flyttat.

Det spelar nog ingen roll hur länge ni haft sköldpaddan skulle jag tro, men jag vet inte.

Det var för 10 år sen i juni så kan man få det kanske godkänt hos jordbruksverket? Jag får maila och fråga dom. Vi kontaktade polisen då fick reda på det med CITES intyget men dom sa att det var lugnt så länge inte vi sålde han, dom försökte få tag i dom vi köpte han ifrån men dom hade flyttat.

Detta uppfyller inte kraven i Kommissionens förordning (EG) 865/2006 för att få intyg.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...