Jump to content
Forum Sköldpaddor

Panik


Tomtemupp

Recommended Posts

De har 2 rör, ett uv rör och ett vanligt.

Ska testa med maten :)

På landdelen är det en repti glo 50W lampa :)

Min erfarenhet är att det är väldigt olika hur pass skygga/trygga skölpaddorna är. Det är personligheter precis som dig och mig. Jag har två st reeves som är som natt och dag. Den ena flyger ner i vattnet vid minsta vibration eller rörelse menas den andra är så gott som tam och väldigt modig/orädd.. Tänkte jag skulle berätta lite om dom i en annan tråd. Hoppas du får ordning på dina. mvh Jakob

Link to comment
Share on other sites

De har 2 rör, ett uv rör och ett vanligt.

Ska testa med maten :)

På landdelen är det en repti glo 50W lampa :)

Det lär ju inte vara ljuset i alla fall.

De kanske bara är väldigt skygga. Det borde gå över förr eller senare. Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

DUkade upp en festmåltid på land, då gick en av dem upp, tog en bit och backade sedan fort ner i vattnet igen ;( Kanske om jag fortsätter så här förstår de till slut att det inte är farligt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, till slut förknippar de ju landdelen med något positivt. Det går nog bra till slut :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, till slut förknippar de ju landdelen med något positivt. Det går nog bra till slut :)

Vissa är skyggare än andra..Jag har två som är helt olika och verkar ha tur med att den ena är så pass oskygg som den är. Hur har det sett ut nu hos dig dom senaste dagarna?

Link to comment
Share on other sites

Om en är oskygg så kanske den kommer att föregå med gott exempel :)

Med den lilla sköldpaddan som inte solade först? Det är prima nu. Han solar varje dag. Iofs var han bara några månader när han inte ville gå upp. Nu är han snart ett år och inte rädd för något :)

Link to comment
Share on other sites

I veckan flyttar dom ut till en damm jag höller på att bygga, så då blir det väl till att börja om... Se om dom kanske vågar gå upp på land i dammen...

Kommer dom känna igen akvariet i höst eller måste man börja om helt? Kanske lika bra att dom har glömt det ifall det är några läskiga minnen därifrån som håller om borta...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...