Jump to content
Forum Sköldpaddor

Ny hemsida


fridolf

Recommended Posts

Hej!

Jag har börjat bygga en ny hemsida, om sköldpaddor naturligtvis. Än så länge har jag inte skrivit så mycket, men det kommer mer, och ni som vill får gärna titta in på den. Jag har kanske skrivit någon information som är lite felaktig och då skulle det vara jättebra om ni kunde säga det, så kan jag ändra. Ni kan också säga vad ni tycker om designen och sådant. Eftersom detta är den första hemsida(freewebs) jag har gjort så är den inte sådär enormt "proffsig", men jag tycker ändå den blev ganska bra. Naturligtvis kommer det bilder till den sedan. :)

http://www.landskoldpaddor-org.webs.com

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att du ska starta en egen hemsida... den ser fin ut... Om du kan försök ha flikar så man lättare kan hitta på sidan och inte behöver skrolla så mycket...

Lycka till... Ska kika in då och då och kolla... :)

Link to comment
Share on other sites

Okej, tack! :) Jag ska exprimentera lite.

Link to comment
Share on other sites

Ska bli kul att läsa ^_^

Link to comment
Share on other sites

Ser redan bättre ut med flikarna... Glöm inte lägga in så många bilder du kan... dem säger mer än 1000 ord

Link to comment
Share on other sites

Lycka till med din hemsida!

Kul med någon som är så engagerad, och vill dela med sig av sina egna erfarenheter. :D

Link to comment
Share on other sites

Ser redan bättre ut med flikarna... Glöm inte lägga in så många bilder du kan... dem säger mer än 1000 ord

Men jag har alltid haft de flikarna. :rolleyes: Bilder kommer, när de har tagits... :lol: Har inte så många ännu.

Link to comment
Share on other sites

Lycka till med din hemsida!

Kul med någon som är så engagerad, och vill dela med sig av sina egna erfarenheter. :D

Tack. :)

Link to comment
Share on other sites

Kul med ytterligare en hemsida om sköldpaddor :) Eller det är väl landsköldpaddor den handlar om? Jag har inte hunnit läsa den än. Håller på och översätter en tysk artikel om filter (för vattensköldpaddor) ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, landsköldpaddor. Jag kan inte så mycket om vatten- eller sumpsköldpaddor. :rolleyes: Idag gjorde jag en ny påskdesign och fliken "Utomhusmiljö" har publicerats.

Link to comment
Share on other sites

Har fixat ny design och några nya bilder. En ny flik under länkar samt lite om mig och mina djur. Om ni ser något fel får ni gärna skriva det! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Går det inte att fixa så att "Å, Ä, Ö" fungerar? Dom bokstäverna blir ju ett annat tecken.

Link to comment
Share on other sites

Blir de? På hela sidan också?

Link to comment
Share on other sites

Vad märkligt, på min dator funkar det fint. Någon annan som har samma problem som Johannes?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag har samma problem som Johannes. På menyerna till vänster ser det OK ut, men inte någon annanstans.

Link to comment
Share on other sites

Har det varit så hela tiden?

Det var konstigt, någon som har tips hur man får det att funka? :)

Link to comment
Share on other sites

Det var konstigt, någon som har tips hur man får det att funka? :)

Tyvärr inte jag iaf. När jag högerklickar i ett textavsnitt och väljer Visa källa ser jag att istället för å, ö och ö så är det koder inskrivna. Kanske webbhotellet kan fixa till detta?

Link to comment
Share on other sites

Det som gör mig lite fundersam är att, som mimmi säger så är det koder istället för å ä ö. Men dessa är rätt. Men i menyerna till vänster så är koderna inte inlaga utan det är skrivet å ä ö. Man kan ju på nåt sätt tala om programet att det ska vara på svenska o då slippa dom här koderna för å ä ö men jag kommer inte riktigt ihåg hur det funkade. Ska kolla om jag hittar nått.

Link to comment
Share on other sites

Hmm..det var lite knepigt. Jag testade att kopiera hela källkoden och klistra in den i notepad. Sen bytta jag koderna för Å Ä Ö och satte in de riktiga bokstäverna, dvs å ä ö. När jag sedan öppnade sidan med webläsaren så var det rätt, å ä ö syntes.

Men du får väl helt enkelt kontakta dom som är ansvariga och be dom fixa det. Jag förstår inte varför å ä ö bytts ut mot koderna för såvitt jag vet ska det inte behövas här. Det ser vi eftersom det fungerar i menyn till vänster, där dom inte är utbytta mot koder. Men ta o kontakta dom ansvariga och hör vad dom säger.

Link to comment
Share on other sites

I din text finns följande koder:

å: å

ä: ä

ö: ö

Men de är fel! Mycket konstigt ;)

Rätt koder för html-text finns på Annica Tigers html-guide, men man ska ju inte behöva skriva koder för å, ä och ö.

Edit: De är tydligen rätt som Johannes skriver för det blev å, ä och ö istället för koderna jag skrev.

Link to comment
Share on other sites

Var det fel på den förra designen också? Jag använder mig ju av freewebs, och det är engelskt, men siten är svensk... (man fyller ju i det)

Link to comment
Share on other sites

Jag ska försöka maila de som ansvarar för freewebs och fråga. Problemet är ju att man måste få tag i dem också. :rolleyes: Men det finns väl på deras sida.

Link to comment
Share on other sites

Mimmi, Johannes m.fl. som inte kan se å,ä,ö: prova att byta till Firefox. Det skulle kunna bero på webläsaren.

Link to comment
Share on other sites

Använder redan firefox. Men jag tror inte det beror på något sådandt eftersom å ä ö syns i menyn. O som jag sa så funkar det om man byter ut koderna som är för å ä ö mot dom riktigt bokstäverna, så jag förstår inte varför det har blivit koder av det. Men jag tycker ändå att du ska försöka få tag på dom för att sitta här och gissa blir vi inte mycket klokare av.

Link to comment
Share on other sites

Okej, tänkte bara att det var värt ett försök. ;) Då ska jag maila/kontakta freewebs sen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...