Jump to content
Forum Sköldpaddor

Unge i kläckaren!


fridolf

Recommended Posts

Detta är Eggi då om bilden funkar... :rolleyes: Är hon inte söt? :wub:

Superfin!! :wub: du måste ju nästan ta en bild när hon ligger bredvid tex en femkrona eller nåt så man ser storleksskillnaden... är några fler av dina ägg på gång, tror du? Hur många ägg har du kvar?

Monica

Link to comment
Share on other sites

Jag tog en bild i kläclaren brevid en femkrona men den blev lite suddig... så jag lade inte in den. Men hon är som en femkrona ung. och jag kan gärna ta en ny sen. :wub: Jag har tre kvar, fast det första var inte nergrävt och det tredje ser lite skumt ut... tror att honan "bar" på det lite förlänge. :/ Dock finns det fortfarande chans på det tredje som ser vitt, jämt och fint ut. Så kanske...

Link to comment
Share on other sites

Ett stort Grattis från oss här i Söderhamn.

Trevlig helg!

Link to comment
Share on other sites

Det är helt underbart att se dessa små, man blir varm om hjärtat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu har Eggi nyligen fått fint i sin låda. Hon rusar omkring och utforskar alla nya gömställen och annat.

post-1426-1204405689_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Här är en bild på buren. Tyvärr fick jag strula mycket med den för att den skulle vara 200K, så den blir förmodligen ganska dålig. Ni ser lite i alla fall. :) Här bor då min lilla Eggi:

post-1426-1204406022_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ser fint ut :D

Link to comment
Share on other sites

Mycket fint Nora :) Lyckliga Eggi med en sådan miljö :)

Link to comment
Share on other sites

Tack. :) Det är så enkelt med en liten bur för man kan bara bära ut den och fixa ute. De andra är så svåra när de är så stora så man inte kan flytta dem. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Eggi ser välmående ut i sin fina låda :) Hur gick det med dom andra äggen?

Link to comment
Share on other sites

Dåligt. :( Eller det blev ingenting. Tyvärr. Fast om man ska se det på det stora hela var det, utan att verka skylla ifrån sig, lika bra, för jag hade antagligen inte kunnat ha fyra sköldpaddor. :( Mamma gillar inte jorden. :P Imorgon ska jag fortsätta fixa hos sköldpaddorna. (Ledig.)

Link to comment
Share on other sites

Mamma gillar inte jorden.

Kan det vara så att väggarna är för låga så att jorden därför flyger ut?

Link to comment
Share on other sites

Gullig :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan det vara så att väggarna är för låga så att jorden därför flyger ut?

Nä, dels är det för det ökända "jorddammet" som dock har blivit bättre efter några tips tror jag. :) Sen om man bär in t.ex. gräsplättar så blir det ofta jord på golvet. :rolleyes: Men hon älskar Eggis bur för den kan man bara kånka ut och fixa med därute. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu är Eggi lite mer än tre månader. Jag vill att hon ska få en kompis och ska prova att kläcka fram några/något av äggen som Bodil förmodligen kommer att lägga i sommar. Eggi äter som en häst och i helgen ska jag, om jag hinner, ordna med en större bur till henne. :wub:

post-1426-1209715990_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...