Jump to content
Forum Sköldpaddor

försäkring

Daniel85

Recommended Posts

har ni några tips om försäkringar till sköldpaddor =) hittat det som verkar vara billigast och bästa verkar vara agria djurföräkringar =) SEK 25/månad

www.agria.se

Jag har 6 landsköldpaddor och har försäkrat dem alla hos Agria. det kostar mig mindre än en en hundralappp/ månad. Om man tänker på vad det kan kosta med ett vet.besök med röntgen osv. så blir det åtskilliga tusenlappar.....

Har man flera djur försäkrade blir det billigare per djur.

Det är lättare att försäkra svenskfödda sköldpaddor. För sköldpaddor födda utomlands och som tagits in via ex. zooaffär måste man ha ett veterinärintyg and deras hälsa. ( hälsointyg) Det kostar några hundralappar hos veterinären för en 5 minuters besök, så det lönar sig att ha svenskfödda djur!!

Jag har 2 st som är födda i Tjeckien resp. Slovakien och det kotade 650.- för deras hälsoinyg.

För mina svenskfödda är det bara att försäkra direkt hos Agria.

Även om man kanske tycker det är dyrt i början så är det ingenting mot vad det kan komm att kosta om något händer!!

Jag råder ALLA att försäkra sina djur, hos Agria eller annat bolag. Dock är Agria billigaste när jag kollade upp diverse bolag.

ahhh :lol: ska jag kolla upp o fixa =) tackar :lol:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...